استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان بیان کرد؛

عملکرد دولت سیزدهم در کنترل کرونا درخشان بوده است

شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با جدیتی بیشتر رعایت شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان عملکرد دولت سیزدهم در کنترل کرونا را درخشان و ستودنی دانست و با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم و عوامل اجرایی مبارزه با کووید 19 در استان، گفت: لازمست با توجه به تعطیلات نوروزی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با جدیتی بیشتر رعایت و از عادی‌انگاری، پرهیز شود.

کد مطلب: ۱۲۶۵۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد دولت سیزدهم در کنترل کرونا درخشان بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز در آخرین جلسه ستاد استانی کرونا در سال 1400 افزود: عملکرد دولت سیزدهم در مدیریت و کنترل کرونا با توجه به افزایش واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، درخشان بوده است.

وی اضافه کرد: همه دست اندرکاران حوزه مبارزه و کنترل ویروس کرونا از جمله کادر درمان، امدادگران، بسیجیان، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، رسانه ها به‌ویژه صدا و سیما، خیرین و آحاد جامعه، در کنار تلخی های ناشی از مشکلات شیوع این بیماری طی دوسال اخیر، لحظات خوبی را در خلق کردند که شایسته تقدیر فراوان است.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان ادامه داد: در دوران پیک کرونا و بروز مشکلات معیشتی، در طرح مواسات به‌یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که از منویات مقام معظم رهبری بود، مردم خیر و بسیجیان پای کار آمدند تا آلام هم‌نوعان خود را کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان به کاهش بستری ها و فوتی ها در این استان اشاره و بر لزوم تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری علی رغم وضعیت بهبودیافته فعلی با در نظر داشتن حضور مسافران در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه باید همچنان کرونا را جدی گرفت و مراقبت های لازم را در دستور کار قرار داد، گفت: صاحب نظران با توجه به شرایط مناسب مراکز واکسیناسیون، مردم را به ترزیق دز سوم واکسن تشویق کنند تا برای هر شرایطی، آمادگی کامل وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا کنون در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی شاهد افزایش 40 درصدی تردد خودرو به گیلان نسبت به مدت مشابه سال 1398 هستیم، تاکید کرد: تیم های بهداشتی همچنان در صورت بروز مشکل به صورت واکنش سریع آماده باشند.

عباسی با بیان اینکه کشیک های نوروزی همه دستگاه های خدمات رسان فعال باشند، اظهار کرد: مدیران هتل ها، اقامتگاه ها و رستوران ها حتما موضوع ثبت نام در سامانه «ایران من» و دریافت QR را جدی بگیرند.

وی گفت: برنامه ها و مطالعات راهبردی طوری طراحی شود تا در سال 1401 جامعه از ویروس کرونا مصون سازی شود.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا شاهد افت شدید و جبران ناپذیر فرآیند تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها بودیم، تاکید کرد: همه دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش و دانشگاه های استان همانگونه که رئیس جمهوری تاکید داشتند، آمده و بلافاصله بعد از تعطیلات ، کلاس‌ها به صورت حضوری و با نشاط مضاعف برگزار گردد.

استاندار گیلان یادآور شد: باید تلاش شود تا با کمیت و سرعت عمل و کیفیت بالا، افت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان جبران شود.

عباسی همچنین از اختصاص مناسب اعتبارات سفر رئیس جمهوری و همچنین اعتبارات هزینه ای به گیلان خبر داد و گفت: مسئولان با همتی انقلابی و عزمی جهادی، کنار مردم باشند تا مردم پس از دو سال مشکلات ناشی از کرونا، در سال جدید، توسعه و رونق و شکوفایی را بیش از پیش مشاهده کنند.

وی بیان کرد: عزم رئیسی و دست اندرکاران دولت سیزدهم که برآمده از اراده مردم انقلابی است، هم در کشور و هم در استان گیلان، برای ارائه خدمات در شأن مردم و برای مردم و به نفع خواسته های آنان بسیار جدی است.

در این جلسه که فرمانداران استان نیز حاضر بودند، رئیسان کمیته های تخصصی ستاد کرونا گیلان گزارشی از فعالیت های خود در حوزه مدیریت و کنترل بیماری ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار