گفت‌وگوی بهاری پانا؛

رضا فیاضی: گمشده برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون «خلاقیت» است

تماشای برنامه‌های تلویزیون افسرده‌ام می‌کند/ برای تهیه کارهای ماندگار باید اتاق فکر وجود داشته باشد

تهران (پانا) - رضا فیاضی معتقد است برای اینکه سریال‌ها وبرنامه‌های تلویزیونی از حالت یکنواخت خارج شوند باید «خلاقیت» در آنها باشد که خلاقیت هم با استفاده از اتاق فکر و کارشناسان زبده محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۵۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رضا فیاضی: گمشده برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون «خلاقیت» است

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری رادیو و تلویزیون کشورمان که چهره و نامی آشنا در عرصه هنر این مرز و بوم است، در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت فعلی شغلی کنونی‌اش بیان کرد: «من به مدت 5 سال به طور مداوم در کیش بودم و در آنجا یک کتابفروشی دارم و بیشتر وقتم را تدریس می‌کردم و می‌توان گفت طی این 5 سال کار بازیگری انجام ندادم، لذا برای اینکه از کارم عقب نمانم به تهران بازگشتم.

وی در ادامه گفت: «در حال حاضر 5 سریال تلویزیونی آماده پخش دارم. سریال «خانه پرتغالی» با موضوع طنز خانوادگی به کارگردانی علیرضا شاه‌رستمی است که در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش خواهدشد. کار دیگرم به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی آقای زالی است که در ماه رمضان از شبکه یک پخش خواهد شد و سریالی به نام «جزر و مد» به کارگردانی علی عبدالعی زاده و تهیه کنندگی آقای توکلی که تولید صداوسیمای خوزستان است و از شبکه های اصلی پخش خواهد شد.»

فیاضی در مورد ماندگاری بعضی سریال‌ها از جمه سریال پرطرفدار «قصه‌های تا به تا» یا زی‌زی‌گولو به کارگردانی مرضیه برومند توضیح داد: «معتقدم فانتزی و خلاقیت در این کار حرف اساسی را می‌زند؛ در سریال قصه های «تا به تا» یک آدم جدی پشت کار بود، عناصر بصری، موسیقی و متن زیبا در این سریال دیده می‌شد و همچنین استفاده از یک عروسک ساده بدون لب و دهان خود یک خلاقیت به حساب می‌آمد. در این کار نه تنها صداپیشه عروسک یک آرتیست درجه یک بود، بلکه همه عوامل و بازیگران که در این کار انتخاب شدند درجه یک بودند.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «گمشده برنامه های تلویزیون چه است که مخاطب را جذب نمی کند؟» اینگونه بیان کرد: «شخصا بعضی مواقع رغبت نمی‌کنم سریال‌ها را تماشا کنم یا اگر تماشا کنم، زود افسرده می شوم چون در این کارها خلاقیتی وجود ندارد. ما در سریال قصه های «تا به تا» و «دنیای شیرین» گروه مشاور داشتیم و فکر می‌کنم گروه مشاور بسیار به این امر کمک می‌کند. به عنوان نمونه در سریال «دنیای شیرین» به کارگردانی آقای بهروز بقایی و تهیه کنندگی بیژن بیرنگ، مسعود رسام و ایرج محمدی کارشناسی به نام دکتر عیسی داشتیم که در مورد مسائل کودک صحبت می کرد و ایده می داد. در واقع برای ماندگاری کارها باید اتاق فکری باشد که ایده بدهند و هدف را به کمال برساند و آدم‌ها و نقش‌ها را شخصیت‌پردازی کنند نه اینکه سانسور بشود.»

این هنرمند پیشکسوت در ادامه اظهار کرد: «در حال حاضر نمی توان وارد موضوعات این چنینی شد چراکه بی‌خود و بی جهت تنش‌هایی ایجاد می‌شود که ترجیح می‌دهم حرف نزنم اما بعضی از دوستانی که با ما مصاحبه می کنند یکسری صحبت‌ها را اضافه می کنند که بعدا ما باید جوابگو باشیم.»

فیاضی در پایان گفت: «امیدوارم هیچ پدر و مادری شب عید شرمنده خانواده و فرزندانش نباشد. دستشان به دهنشان برسد، سفره هفت سین بچینند و لذت‌های یک انسان را که می‌تواند خوب زندگی کند، داشته باشند. عید باید با جیب مردم سازگاری داشته باشد و در این صورت است که این عید برای مردم عید می شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار