فرماندار ویژه شهرستان ری:

از ظرفیت جوانان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استفاده شود

شهرری (پانا) - فرماندار ویژه شهرستان ری در اولین کنگره جوانان گام دومی شهرستان ری، گفت جوانان باید اهداف و خواسته‌های خود را با حفظ روحیه مطالبه‌گری همراه با اخلاق‌مداری پیش برده و بر مبنای کار گروهی حرکت کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت جوانان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استفاده شود

اولین کنگره جوانان گام دومی شهرستان ری با حضور حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری، سید ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، بخشداران دهیاران و سایر مسئولان محلی و با حضور باشکوه جوانان برگزار شد.

در این مراسم که به همت مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری برگزار شد، هنرمندان مطرح عرصه استنداپ، شاهنامه خوانی و خوانندگی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شادی آفرین این برنامه بودند.

حسین توکلی فرماندار شهرستان ری اظهار کرد: جوانان پایه‌گذار انقلاب بودند که پس از آن نیز در عرصه‌ها و صحنه‌های مهم نقشی پیشتاز و تعیین‌کننده داشته و دارند.

وی گفت: اگرچه در دولت‌های مختلف ممکن است با فراز و نشیب‌هایی در توجه به جوانان روبرو بوده‌ایم، اما در مجموع هدف‌گذاری‌های خوبی به منظور بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت از سوی امامین انقلاب صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان ری با تاکید بر ضرورت حضور فعال جوانان دوشادوش پیشکسوتان در عرصه‌های اجرایی و مدیریتی کشور، بیان کرد: بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و مشخص ترتیبی اتخاذ شود که از ظرفیت جوانان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استفاده شود.

توکلی بهره‌گیری موفق و هدفمند از توانمندی، تخصص و تعهد جوانان را در گرو آسیب‌شناسی مشکلات و توجه به مطالبات و خواسته‌های آنان دانست و خاطرنشان کرد: اگر شناخت درستی از توانایی‌های قشر جوان داشته و آنها را در عرصه پیشرفت و توسعه به کار بگیریم، بسیاری از مشکلات موجود به خودی خود برطرف می‌شوند.

وی مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری را بستری برای شناسایی و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های قشر جوان خواند و افزود: حرکت بر مبنای حاکمیت خرد جمعی و کارگروهی عاملی مهم و تعیین‌کننده در شتاب بخشیدن به موفقیت‌های جوانان است.

در ادامه علی عبدالهی دبیر مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری گفت: به واسطه اثرگذاری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات این مجمع، روح جوانی در کالبد اجرایی شهرستان ری دمیده است.

وی افزود: این شورا در اواخر سال ۱۳۹۸ شکل گرفت و فراگیری فعالیت‌های آن دلگرم‌کننده و امیدآفرین برای سایر جوانان استان تهران شد.

عبدالهی راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی را از مهمترین اقدامات این شورا برشمرد و گفت: شورا فرصت نقش‌آفرینی موثر را برای جوانان ایجاد کرده و توانست روح جوانی در کالبد اجرایی شهرستان ری بدمد.

دبیر مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری بیان کرد: به این ترتیب و به واسطه اقدامات و فعالیت‌های نخبگان و جوانان شهرستان ری از قعر جدول، در صدر 16 شهرستان استان تهران قرار گرفت.

عبداللهی با اشاره به نقش و سهم جوانان در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دستیابی به داشته‌های علمی، تاکید کرد: تنها مدل حرکت جهانی برای ساختن تمدن اسلامی حضور جوانان مومن انقلابی است که می‌توانند با پایان یافتن دوران سیاسی حرمت‌شکنان خون شهدا، تداوم‌دهنده راه شهیدان باشند.

وی با اشاره به گوشه‌های از اقدامات صورت گرفته در مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری در رساندن صدای محرومان به گوش مسوولان، افزود: جوانان نخبه این شهرستان می‌کوشند در سایه معنویت و اخلاص نسبت به اجرایی کردن منویات و مطالبات مقام معظم رهبری اقدام کرده و در این راه اهتمام ورزند.

دبیر مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری ادامه داد: جوانان در تلاشند که در موضوع نقش‌آفرینی در حکمرانی نظام مقدس اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند و اثرگذاری را اجرایی کرده و سهم و نقش موثری و تعیین‌کننده در تحقق این مهم داشته باشند.

در پایان این مراسم جدا از جوانان عضو مجامع مشورتی جوانان بخش مرکزی و بخش های تابع از ۲۰۰ جوان فعال در حوزه‌های مختلف شهرستان تقدیر شد.

خبرنگار: علی حاجم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار