حسن شیرمحمدی در گفت‌وگو با پانا

پرونده قهرمانی ششم برای پرسپولیس بسته نشده؛ استقلال امتیاز از دست می‌دهد

صنعت نفت در آبادان مثل پرسپولیس شده بود/ حامد لک باید در مسجد سلیمان بازی کند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است با توجه به اینکه یک سوم از لیگ برتر باقی مانده است، پرسپولیس همچنان شانس بالایی برای قهرمانی در این فصل دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پرونده قهرمانی ششم برای پرسپولیس بسته نشده؛ استقلال امتیاز از دست می‌دهد

حسن شیرمحمدی در گفت‌وگو با پانا درباره شکست 2 بر صفر پرسپولیس در آبادان مقابل صنعت نفت گفت: « ما هنوز هم شوکه هستیم، اصلا تیم در آبادان خوب بازی نکرد طوری که بعضی اوقات من فکر می‌کردم این صنعت نفت آبادان است که پرسپولیس شده است. اما نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که اگر بخواهیم تقصیر را گردن حامد لک بیندازیم، منطقی نیست. این اتفاق در هر کجای جهان ممکن است رخ دهد، در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم این اشتباه انجام شده اما سوال این است که بعد از اینکه این اتفاق افتاد آیا باید شیرازه تیم از هم بپاشد؟ من احساس کردم هیچ برنامه درست و حسابی تیم نداشت و خیلی بد زمانی امتیاز از دست داد.»

وی در ادامه در واکنش به اظهار نظر یحیی گل محمدی در پایان بازی با صنعت نفت که گفته بود پرسپولیس شایسته برد در آبادان بوده، گفت: «اصلا این حرف یحیی را قبول ندارم، من نود دقیقه بازی را دیدیم. پرسپولیس چند موقعیت داشت اما واقعا برنامه خاصی نداشت. شما وقتی در کورس قهرمانی هستی و عقب افتادی نباید با همان تاکتیک به کار ادامه دهی. این مهاجم ازبک که خریده‌اند نشان داد بازیکن تیغ‌داری است و باید از همان اول در ترکیب بود. البته بازی اولی بود که برای پرسپولیس انجام می‌داد و نمی‌توان از او انتظار بالا داشت اما باز هم در همان حضور اول دو سه موقعیت خیلی خوب داشت. به مهاجم باید توپ بدهید که بتواند گل بزند اما من برنامه خاصی در این مسیر ندیدم.»

پیشکسوت پرسپولیس افزود: « نکته دیگری که باید بگویم این است که من احساس می‌کنم یک جاهایی هم مهره‌سوزی شده است، شما احسان پهلوان را نگاه کنید. احسان بازیکن فوق‌العاده خوبی است و شما باید بتوانید او به شرایط عادی برگردانید. ولی باز هم با همه این اوصاف من می‌گویم هنوز چیزی تمام نشده است، شک نکنید استقلال در ادامه لیگ امتیاز از دست خواهد داد، 9 بازی دیگر از لیگ برتر باقی مانده که 27 امتیاز دارد، این بازی‌ها قطعا شاهد اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود. واقعا نمی‌توان حساب کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد، چه کسی فکر می‌کرد پرسپولیس به نفت ببازد یا هفته قبل استقلال مقابل نساجی امتیاز از دست بدهد.»

شیرمحمدی در ادامه درباره اشتباه عجیب حامد لک گفت: «اینکه حامد اشتباه بدی را مرتکب شد بر کسی پوشیده نیست اما نباید همه روی سر او بریزند، از جمله از برخی پیشکسوت‌ها واقعا انتظار نمی‌رود که این حرف‌ها را بزنند، تمام بازیکنان بزرگ جهان اشتباه می‌کنند حالا حامد لک که جای خود را دارد. مشکل اینجاست که تیم وقتی گل خورد حوصله نداشت و بی محابا حمله می‌کرد. اما اینکه گفته می‌شود حامد لک باید نیمکت‌نشین شود به نظرم حرف کاملا اشتباهی است، وقتی بازیکن یک بازی بد بازی کند و بازی بعد بیرون از ترکیب باشد، به او ضربه می‌خورد. این حامد همان حامد لک است که در آسیا فوق‌العاده بود و نباید با یک گل بد روی نیمکت برود. شما الان حامد را روی نیمکت گذاشتی و به گلر دوم بازی دادی، اگر گلر دوم هم در مسجد سلیمان اشتباه کرد، تکلیف بازی با استقلال چه می‌شود؟ شما با یک گلر شماره یک بدون روحیه و با یک گلر دوم غیر مطمئن روبرو خواهید شد. حامد لک حتما باید در مسجد سلیمان بازی کند و همه تیم به او کمک کنند تا برگردد؛ یک اشتباه انجام شده و بازی هم به پایان رسیده است. باز هم می‌‎گویم همین گلر توانست تیم را به فینال آسیا برساند و اشتباه مربوط به تمام فوتبالیست‌هاست. ما بعضی بعد با استقلال بازی داریم، سه امتیاز دربی حیثیتی است. هوادار راضی است تیم قهرمان نشود اما بتواند دربی را ببرد، مهم‌تر اینکه برد دربی چنان روحیه‌ای به تیم خواهد داد که در هفته‌های باقی مانده هیچ تیمی جلودار پرسپولیس نمی‌شود.»

وی درباره دیدار روز جمعه پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و دوم لیگ برتر، گفت: « بازی با صنعت نفت تمام شد و رفت، باید تمام تمرکز تیم روی بازی با نفت مسجد سلیمان باشد. کادر فنی باید از نظر روحی و روانی تیم را ریکاوری کند و با برنامه وارد زمین شود. ما پرسپولیس هستیم و از همه تیم‌ها سرتر هستیم، این تیم شخصیت قهرمانی دارد. باید از بهترین موقعیت‌ها استفاده کنند و با سه امتیاز زمین را ترک کنند؛ این بازی هم سختی‎‌های خودش را دارد اما با توجه به نتیجه‌ای که هفته قبل رقم خورد قطعا بچه‌ها برای جبران وارد زمین خواهند شد و بعید می‌دانم برای بدست آوردن سه امتیاز این بازی مشکلی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار