با آغاز فعالیت «مدارس حمایتگر» محیط امنی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - در راستای توانمندسازی و آمادگی مدیران مدارس در دوران پساکرونا جلسه «مدرسه حمایتگر» به منظور محیطی امن برای دانش‌آموزان عنوان شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
با آغاز فعالیت «مدارس  حمایتگر» محیط امنی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود

جلسه مدرسه حمایتگر با حضور محمدحسین لونی؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه 4 و منصوره مهدوی هزاوه؛ مدرس دوره به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد.

زهرا اصغرپور، کارشناس مشاوره منطقه 4 هدف این جلسه را توانمندسازی همکاران عنوان کرد و گفت: این جلسه در راستای توانمندسازی و آمادگی مدیران مدارس در دوران پساکرونا برگزار و به ترومای روانی جمعی و تهدیدهای ناشی از آن بر شیوع اختلالات روانی پرداخته شد. روابط در مدرسه حمایتگر، ارتباط رهبران آموزشی با همکاران و با دانش آموزان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به ظرفیت‌های بالقوه مدارس به عنوان مکانی سرشار برای محافظت از دانش آموزان و همکاران در مقابل ترومای روانی ناشی از بیماری کووید 19 پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه محیط مدرسه مهمترین عامل برای رشد دانش آموزان است، گفت: در راستای آغاز طرح جدید حمایت مدارس از دانش آموزان محیطی مساعد برای آنها به وجود خواهد آمد.

اصغرپور در ادامه افزود: وجود دست کم یک بزرگسال سالم که دانش‌آموز با او رابطه صمیمی دارد، جو مثبت مدرسه و فضای اخلاقی میان کارکنان و دانش‌آموزان، فعالیت‌های فوق برنامه جامع و گسترده از جمله ورزش‌های مختلف، وجود فرصت‌هایی برای مشارکت فعال در زندگی مدرسه‌ای، برنامه‌ درسی کاوشگرانه، مبتنی بر تجربه و مرتبط با زندگی روزمره، وجود برنامه درسی که سبک‌های مختلف یادگیری دانش‌آموزان را به رسمیت می‌شناسد، وجود معلمانی که زمان و مکانی برای گوش دادن به صحبت‌های دانش‌آموزان فراهم می‌سازند؛ ایجاد حس تعلق و پیوند با مدرسه در دانش‌آموزان، وجود کارکنان و معلمان مهربان و همدل، مدارسی که فرصت‌های بالندگی حرفه‌ای برای کارکنان فراهم می‌کنند؛ مدارسی که مشارکت والدین را تشویق می‌کنند؛ مدارسی که به صراحت با بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه می‌کنند؛ به عنوان عوامل محافظت کننده ای است که می توانند کمک کنند تا دانش آموز بتواند در مقابل ترومای روانی، مقاومت کند.

اصغرپور ادامه داد: در این جلسه به طور مختصر به نقش مهم رابطان هسته و مشاوران مدارس در پیشگیری، تشخیص و ارجاع به موقع پرداخته و روش ارجاع هوشمندانه معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار