مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل:

راهنمایان گردشگری در اردبیل ساماندهی می‌شوند

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از ساماندهی راهنمایان گردشگری این استان با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
راهنمایان گردشگری در اردبیل ساماندهی می‌شوند

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل نادر فلاحی ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان با اشاره به نقش و اهمیت راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان اظهار کرد: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد، نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند که این وظیفه بر عهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی است.

وی گفت: توانمندی هر یک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی و فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری با استقرار در مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی علاوه بر معرفی آن مکان به گردشگران و مسافران به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر‌های استان نیز پرداخته و گردشگران را به بازدید از این اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز ترغیب کنند.

فلاحی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی بازدید شهروندان اردبیلی از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل رایگان است.

گفتنی است پل معلق مشگین‌شهر، پل شیشه‌ای هیر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس، سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی، جنگل فندقلو، دریاچه شورابیل، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، غار‌های دستکند ویند، سردابه، ویلادره، بولاغلار نیر از جمله از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار