رییس کل دادگستری استان کرمان:

گرمای قانون، پشتیبان کودکان آفتاب می‌شود

کرمان (پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم ارتقای وضعیت آموزشی کودکان مرکز آفتاب تاکید کرد و گفت با توجه به انتشار تصاویری از تملک مدرسه مربوط به کودکان کار در کرمان توسط اوقاف و جریحه دار شدن احساسات عمومی، لازم بود وضعیت این کودکان از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که این اقدام انجام شده و تا رسیدن به وضعیت آموزشی و پشتیبانی مناسب ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
گرمای قانون، پشتیبان کودکان آفتاب می‌شود

به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در حاشیه بازدید از مرکز موقت نگهداری و آموزش کودکان موسسه آفتاب افزود: تمامی دستگاه هایی که به نوعی مسئولیت دارند باید وارد عرصه شوند و در جهت تعلیم و آموزش کودکان کار ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تغییر و تحولات ایجاد شده ممکن است اختلالی در روند آموزش این کودکان ایجاد شده باشد که تلاش می کنیم به سرعت مشکلات آنها برطرف شده و در فضای بسیار مناسبی ادامه تحصیل دهند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که اداره کل بهزیستی استان کرمان در راستای ساماندهی این وضعیت اقدام کرده است و بچه ها این فرصت را دارند که تحصیل خود را ادامه دهند، اظهار کرد: غالب این کودکان از بچه های اتباع بیگانه هستند و براساس توجه دولت ایران به این حوزه، سازمان ها با نگاه مثبت تلاش می کنند که وضعیت این کودکان بهبود یابد.

موحد به اختلاف بین دو دستگاه دولتی ـ بهزیستی و اوقاف ـ بر سر موقوفه مشتاقیه که محل تحصیل این کودکان بوده است نیز اشاره و بیان کرد: حکم قطعی این پرونده صادر و اجراییه آن در سال 96 صادر شده است و از این رو این دو دستگاه بایستی تدبیر کرده و در فرصتی مناسب نسبت به اجرای حکم اقدام می کردند تا نیازی به مداخلات قضایی برای حل و فصل این موضوع نباشد.

وی ضمن بیان این مطلب که 40 درصد کودکان تحت پوشش موسسه آفتاب که از اتباع بیگانه هستند، به صورت متمرکز برای آموزش در مرکز حضور می یابند و سایرین و اتباع ایرانی به صورت غیرمتمرکز تحت آموزش قرار دارند، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمان مصمم است که وضعیت این بچه ها بهبود یابد و به زودی نشست هماهنگی مربوطه نیز برگزار می شود تا از تمامی ظرفیت های موجود برای بهبود وضعیت این کودکان در حوزه های آموزشی، پشتیبانی و تدارکاتی استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به پیگیری های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای ساماندهی وضعیت کودکان مرکز آفتاب، عنوان کرد: دغدغه مهم این معاونت، ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده به کودکان تحت پوشش این موسسه است.

موحد با تاکید بر این مطلب که انتظار می رفت اجرای این حکم براساس یک شیوه مناسبت تری بین اوقاف و بهزیستی انجام می شد، تصریح کرد: در فضای احساسی اجرای این حکم، مطالب خلاف واقع زیادی نیز مطرح شده است اما باید توجه داشت که حکم قطعی به نفع اوقاف صادر شده و در همان سال 96 به دفتر مدیرکل بهزیستی اعلام شده و پس از آن نیز جلسات متعددی به منظور هماهنگی اجرای حکم برگزار شده است.

وی با اشاره به این مطلب که حدود چهار سال برای اجرای این حکم زمان وجود داشته است و باید به شیوه مناسبی این اقدام انجام می شد، ادامه داد: اختلاف اصلی در این پرونده مربوط به تملک این ملک بوده است که در این رابطه باید تاکید کرد از حکم رسمی دادگاه باید تبعیت شود زیرا سند رسمی ملک به نام اوقاف بوده و حکم صادره نیز بر اساس مستندات مستدل قانونی صادر شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: سازمان های مربوطه از جمله بهزیستی، اوقاف، استانداری، آموزش و پرورش، اداره کل اتباع و مهاجرین، شهرداری و ...باید براساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نسبت به ایفای رسالت و وظیفه خود در راستای ارتقای وضعیت آموزشی این کودکان اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه از مرکز سابق نگهداری کودکان کار، محل اجرای حکم و نیز موقوفه دیلمقانی بازدید و با کودکان حاضر در این مراکز گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار