سولماز عباسی در گفت‌وگو با پانا

کار روئینگ بانوان برای مدال گرفتن در آسیا سخت‌تر از قبل شد

برای موفقیت در بازی‌های آسیایی یک دل شده‌ایم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران معتقد است با اضافه شدن ژاپن به تیم های سطح بالای آسیا، مدال گرفتن در بازی های آسیایی سخت تر از قبل شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کار روئینگ بانوان برای مدال گرفتن در آسیا سخت‌تر از قبل شد

سولماز عباسی در گفتگو با پانا، با اشاره به وضعیت اردوی تیم ملی روئینگ بانوان اظها داشت: «خدا را شکر بچه ها حدود 3 ماه است که در اردو هستند و این هفتمین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی روئینگ است که در دریاچه ی آزادی برگزار می‌کنیم. با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم، هفته آخر اردوی ما اواخر اسفندماه به پایان می‌رسد و انشالله بعد از آن طبق عملکردی که از بچه ها دیدیم، باید برخی از نفرات را حذف کنیم تا برای اردوی سال جدید با تعداد نفرات کمتری ادامه دهیم و در نهایت برای انتخاب نهایی نفرات اقدام کنیم.»

وی ادامه داد: «13 روئینگ‌سوار در اردوی تیم ملی هستند و در پایان این اردو ریزش کمی خواهیم داشت. البته که بعد از بررسی با کادر فنی سعی می‌کنیم، آنهایی که آمادگی بالایی ندارند را حذف کنیم. ما مسابقات کاپ آسیایی را در پیش داریم که در دهه دوم خردادماه 1401 میزبان هستیم. این یک موقعیت خیلی خوب برای قایقرانانی است که در اردو هستند و گزینش نهایی ما در آن مسابقات خواهد بود. آنجا هم بچه‌ها در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند و هم اینکه می توانیم محک خوبی از لحاظ آمادگی بخوریم که کجای کار هستیم و چقدر توانستیم به برنامه های خود برسیم.»

سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان تصریح کرد: «نفراتی که در اردو هستند، اکثرشان باتجربه هستند و مسابقات مختلفی را تجربه کرده‌اند. ما برای مسابقات بازی‌های آسیایی هدف‌گذاری کردیم و انشالله بتوانیم در آنجا عملکرد خوبی داشته باشیم. همان طور که می دانید بهترین عملکرد ما در بازی های آسیایی جاکارتا بوده است و توانستیم مدال‌های خوش رنگی را در روئینگ بگیریم. انشالله هدف ما این است بتوانیم در مسابقات آسیایی پیش رو عملکرد خیلی خوبی از خود به جا بگذاریم. البته کمی کار ما سخت تر از قبل شده است. چون ورزشکاران ژاپنی هم خود را به روئینگ‌سواران چینی رسانده‌اند و سطح المپیکی دارند. اما قطعا به مدال فکر می کنیم و بچه ها هم همدل هستند تا به موفقیت برسند.»

سولماز عباسی با اشاره به جو حاکم بر تیم ملی روئینگ گفت: «خوشبختانه با اینکه رقابت سختی بین روئینگ‌سواران وجود دارد اما همه یک دل هستند و برخورد تیمی دارند. برای همه تیم ملی اهمیت زیادی دارد. 90 درصد روئینگ هم تیمی است. البته قایق انفرادی هم داریم اما بچه ها در تلاش هستند تا این روحیه را حفظ کنند و به موفقیت برسیم. هدف بچه‌ها جلوی چشمشان است و با انگیزه در تلاش هستند تا بتوانند به پیک آمادگی برسند. ما روی تک تک بچه‌ها حساب باز کرده‌ایم و این توانایی در همه آنها وجود دارد که بتوانند به موفقیت برسند. از همه می‌خواهیم در این راه دشوار به ما کمک کنند چون واقعا این دوره از مسابقات به دلیل شرایط بیماری کرونا خاص بوده و ما تلاش کردیم با همه شرایط سخت، تمرینات را دنبال کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار