مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر:

هرکه راه هنر برگزیند به آرامش جان و روان دست یازد

کاشمر(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: بی گمان هر که راه هنر را برگزید، به بهترین امکان برای آرامش جان و روان دست یازید.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هرکه راه هنر برگزیند به آرامش جان و روان دست یازد

علی طاهریان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در جمع دانش آموزان برتر شهرستان گفت: بی گمان هر که راه هنر را برگزید، به بهترین امکان برای آرامش جان و روان دست یازید. در باز آفرینی زیبایی ها، جلوه زیبای پروردگار را می بیند و در بزرگی او اندیشید و به سرچشمه‌ی آرامش می رسد.

وی بیان کرد: در حوزه پرورشی، مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی و هنری در دستگاه تعلیم، تربیت و پرورش اندیشه دانش‌آموزان بسیار در شخصیت آینده سازان کشورمان تأثیر مفیدی دارد.

طاهریان افزود: قطعاً ساعت تربیتی، اعتقادی، زیستی، تقویت بدنی، هنر و زیبا شناختی در کنار آموزش جزء ساعت های شش گانه تعلیم و تربیت است که در واقع پنج مورد آن مربوط به حوزه پرورشی است، و لذا دانش آموزان بایستی فعالیت های روزانه خود را به این صورت تقسیم کنید که پنج قسمت اش مربوط به تعلیم و تربیت و یک قسمت آن آموزش باشد، اگر دانش‌ آموزان تمام وقت زمان های خود را با آموزش سپری کنند قطعاً در بازار سیاه موسسات مختلف آموزشی در یک رقابت کوری وارد شدند که فقط تعداد خاصی در این راه توفیق پیدا می کنند و کسانی که پیروز نمی شوند یک نوع شکستی در وجود شان پدیدار می شود.

وی گفت: ما آموزش و آمادگی را برای دانش آموزان فقط برای این می خواهیم که در جامعه آینده زندگی بهتری داشته باشند. آموزش و پرورش برای زیست بهتر در دنیای پیش رو است و همه نباید در علوم نظری و مفاهیم ذهنی استاد باشند که فقط در آن مسیر رشد کنند بلکه جامعه نیاز به شخصیت، استعداد و ظرفیت ها به وسعت نیاز های بشر دارد.

هیچ انسانی در دنیا بدون استعداد و توانایی نیست


حامد ناصری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش، کاشمر گفت: هیچ انسانی در دنیا بدون استعداد و توانایی نیست و بایستی با تلاش و کوشش فروان استعدادهای خودمان را شکوفا کنیم و وقتی که یک انسان در داخل فعالیت های گوناگون، هنر خودش را نشان بدهد آن موقع ارزش اش بالا می رود و قدر هنر و هنرمند بسیار قدر با اهمیتی است‌.

ناصری در پایان افزود: از شما هنرمندان گران مایه، که در این روزگار درگیر کرونا، چراغ وجود خود را به نور هنر و گرمای فرهنگ ناب ایرانی روشنا و گرما بخشیده‌اید، سپاسگزارم.

این نشست همزمان با ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره های فرهنگی، هنری فردا، پرسش مهر ریاست جمهوری و کانون ها با حضور علی طاهریان مدیریت اداره، حامد ناصری معاونت پرورشی و تربیت بدنی، ضمیری کارشناسان حوزه پرورشی، مدیران کانون های فرهنگی تربیتی و همچنین منتخبین در محل کانون فرهنگی تربیتی لقمان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار