ضرورت حفظ پیوند بین‌ مشاور و دانش‌آموز در چالش غیرحضوری بودن مدارس

رودهن (پانا)- کارشناش مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن بر حفظ پیوند بین‌ مشاور و دانش‌آموز در چالش غیرحضوری بودن مدارس، جهت شناسایی و حل مشکلات و مسائل آموزشی و شخصی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حفظ پیوند بین‌ مشاور و دانش‌آموز در چالش غیرحضوری بودن مدارس

صدیقه کاظم‌‌پور کارشناس مشاوره آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون مرکز مشاوره مدرسه وابسته به آموزش و‌ پرورش منطقه، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرآیند کلیه مشاوره‌ها در دو سال اخیر به صورت مجازی بوده، متاسفانه والدین و دانش‌آموزان اطلاعات زیادی در رابطه با مرکز مشاوره مدرسه ندارند. این مرکز از مدیر و چند تن از بهترین مشاوران منطقه تشکیل شده است که روزهای کاری آنها در قالب بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است و در آن ذکر شده مشاوران مرکز مشاوره در روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ بعدازظهر، برای حل مشکلات دانش‌آموزان در مرکز حضور دارند.

وی تصریح کرد: شماره تلفن مدیر مرکز در بخشنامه برای همه‌ مدارس ارسال شده و دانش‌آموزان می‌توانند از قبل با مدیر مرکز هماهنگ کنند و نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که حتما همه دانش‌آموزان قبل از اینکه وارد مرکز مشاوره بشوند باید از مشاوره مدرسه یا از مدیر مدرسه بخواهند که فرم ارجاع به مرکز را برای آنها پر کند و با همراه داشتن آن فرم، در مرکز مشاوره جهت انجام سیر درمان و مشاوره حاضر شوند.

کاظم‌پور گفت: در این مرکز مشاوره تلاش می‌شود کلیه مسائل و مشکلات دانش‌آموزان حل شود و در صورتی که نیاز باشد، در مواردی که در حیطه تخصص مشاوران رودهن نباشد، از مشاوران دیگر خارج از منطقه یا خارج از چارت سازمانی خود مرکز کمک می‌گیریم. از جمله تعدادی مشاور هستند که از تهران به رودهن‌ می‌آیند و مسائل دانش‌آموزان که خارج از تخصص مشاوران خود مرکز است را حل و درمان می‌کنند.

وی بیان کرد: شرایط مجازی آموزش و دور بودن از محیط مدرسه باعث شده است بسیاری از مشکلات آموزشی و فردی دانش‌آموزان شناسایی و بررسی نشود و این‌ مساله بسیار نگران‌کننده و چالش‌برانگیز خواهد بود. طرح نکردن مشکلات و آسیب‌های دانش‌آموزان باعث می‌شود، آنها به دلیل ادامه این‌ مشکلات و درمان نشدن و حل درست مسائل، آسیب‌پذیر شوند و آسیب‌های ثانویه را شاهد باشیم‌.

این کارشناش مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن تأکید کرد: طی جلسات و کارگاه‌هایی که با مشاوران و رابطان مشاوره در مدارس منطقه داشته‌ایم مقرر شده است که فرایند برقراری ارتباط حتی به صورت مجازی با دانش‌آموزان بیشتر شود تا میزان صمیمیت دانش‌آموزان با مشاوران‌ بیشتر شده و بتوانند مشکلات خود را با مشاوران مطرح کنند، این امر باعث می‌شود که در فرآیند شناسایی و درمان مشکلات دانش‌آموزان تا حدودی بتوانیم موفق عمل کنیم و میزان آن‌ها را کاهش دهیم.

کاظم‌ پور خاطر‌نشان کرد: مشاوران و به صورت کلی آموزش و پرورش باید از تمام‌ سیاست‌ها و اقدامات اصلاحی و درمانی جهت حل و شناسایی مشکلات دانش‌آموزان با وجود چالش غیرحضوری بودن مدارس استفاده کند که میزان آسیب‌های روانی، آموزشی، خانوادگی و غیره در دانش‌آموزان به حداقل‌ترین میزان خود برسد و آموزش و پرورش بعد از پایان این چالش با میزان کمتری از آسیب‌ها مواجه شود.


خبرنگاردانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار