مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

احسان و نیکوکاری بالاترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم استانی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و برنامه جشن نیکوکاری که سالن ولایت اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، احسان و نیکوکاری را از بالاترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
احسان و نیکوکاری بالاترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام است

سیدمجتبی هاشمی در این مراسم با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و هفته تربیت اسلامی و نکو داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و روز احسان و نیکوکاری بیان کرد: احسان و نیکوکاری بالاترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام هستند و ارزش مداران که همانا مربیان تربیتی و معاونین پرورشی هستند، تربیت این نسل را بر عهده دارند؛ امور تربیتی از گذشته تشکیل شد که در آینده بتواند نسلی خوب و موفق داشته باشیم و در گذر زمان نباید این مسئله به غبار فراموشی سپرده شود.
وی تصریح کرد: سخن گفتن از اهداف مسیر تربیتی و جهت‌گیری و گفتن کلمه تربیت ساده است، ولی مسیر بسیار سخت است؛ امروز ما دارای سند تحول بنیادین هستیم که یک سند وفاق ملی است و سپس بیانیه گام دوم رهبری را داریم که مسیر مشخص است و در حوزه پرورشی و فعالیت‌های بسیار خوبی در حال اجرا است.
هاشمی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم نسلی جوان و پیشران داشته باشیم می‌بایست شناخت و درک کافی داشته باشیم تا بتوانیم به انسانی در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی برسیم و دانش‌آموزان را بر اساس استعدادهای آنها در مسیر تربیتی قرار دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: درست است کرونا موقعیت‌های بسیار زیادی را از ما گرفت و دانش آموز از چرخه آموزش جدا شد، اما همه چیز آموزش نیست و لازم است تربیت هم مورد توجه قرار گیرد؛ در حوزه تربیت همه عوامل مورد نیاز است و آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه عمل کند؛ خانواده، رسانه و نیروهای همسان همگی در این تربیت نقش دارند و آموزش و پرورش باید از تمام این نیروها استفاده کند.

وی ادامه داد: خانواده یک نقش تاثیرگذار دارد که اولین فضایی که فرد در آن حضور پیدا می‌کند خانواده است؛ اولویت مدیران در واحدهای آموزشی می‌بایست تربیت باشد؛ اگر به صورت الگویی عمل کنیم، این تربیت مانند نشاندن درخت در دل خاک است که در دل نوجوان هم می‌توان کاشت تا این فرد بتواند به صورتی به بار آید که دارای مهارت ، حل مسئله و عزت باشد و دستی بر انفاق هم داشته باشد.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار