نوری: ۳۰۰ هزار معلم در دوره ابتدایی قرآن درس می‌دهند

در دوره کرونا محافل خانگی قرآنی تشکیل شد/اگر انسان‌ها در دوران کودکی با قرآن انس بگیرند پایدارتر است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت باید برای یادگیری قرآن استعدادهای دانش‌آموز و متربی را کشف کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نوری: ۳۰۰ هزار معلم در دوره ابتدایی قرآن درس می‌دهند

یوسف نوری در مراسم ضیافت و محفل قرآنی مسابقات بین المللی قرآن کریم که عصر امروز جمعه ۱۳ اسفندماه در هتل لاله برگزار شد ضمن تبریک ایام شعبان و اعیاد پیش رو اظهار کرد: امروز خداوند توفیق داد بین افراد قرآنی باشیم؛ امیدوارم به برکت امروز شاهد ظهور امام زمان (عج) نیز باشیم.

وی افزود: انتظارمان از آموزش و پرورش و آموزش قرآن در دوران کودکی بیشتر از این است مقام معظم رهبری هدف گذاری کردند ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

نوری ادامه داد: این مهم شاید در دوران کنونی به دلیل انفعال و کنش نامناسب ما ظهور پیدا نمی‌کند اما این امر امکان پذیر است حدود ۱۵ و نیم میلیون دانش‌آموز واجب التعلیم و ۸ میلیون دانش‌آموز ابتدایی داریم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هفته تربیت اسلامی است که یک نهاد مقدس را دو شهید رجایی و باهنر بنا نهادند این دو بزرگوار تنور دفاع را گرم کردند و اکنون ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم.

وی گفت: بیش از ۷۵۰ درالقرآن، بیش از ۴۰ هزار مربی پرورشی، حدود ۵۰ هزار معلم قرآن در دوره متوسطه داریم در دوره ابتدایی ۳۰۰ هزار معلم قرآن را تدریس می‌کنند.

نوری اظهار کرد: باید استعدادهای دانش‌آموز و متربی را بشناسیم و برای آنان برنامه ریزی کنیم در دوره ۱۲ ساله تدریس قرآن به دانش‌آموزان تدریس می‌شود اگر ذائقه متربی را کشف کنیم او در میدان قرآنی ورود پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره کرونا محافل خانگی قرآنی تشکیل شد تا از بستر ایجاد شده کنونی برای ورود متربیان به قرآن خوانی استفاده شود. البته حضوری مفیدتر است اگر انسان‌ها در دوران کودکی با قرآن انس بگیرند پایدارتر است.

وی با اشاره به حضور ۱۵ کشور جهان اسلام در مسابقات قرآن اضافه کرد: قرآن کتاب انقلاب اسلامی و قانون اساسی ماست ما نباید نسخه‌های وارداتی دیگران را که پیرو مکاتب انسان گرایانه و علم گرایانه است، دلیل خود قرار دهیم.

نوری عنوان کرد: تلاش کنیم نسخه‌های نوشته شده کشورهای اسلامی مبتنی بر قرآن باشد زیرا قرآن، کتاب هدایت و نجات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار