خراسان رضوی در عملیاتی ساختن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور پیشران است

مشهد (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در آیین افتتاح همزمان 70 طرح پویا و بهره‌برداری از 95 اتاق بهداشت در مدارس استان خراسان رضوی گفت استان خراسان‌رضوی در عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور پیشران است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
خراسان رضوی در عملیاتی ساختن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور پیشران است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، صادق ستاری فرد در این جلسه با بیان اینکه استان خراسان رضوی در عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت در کشور پیشران است، اظهار کرد: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) ظرفیتی عظیم در حوزه انسان سازی برای جهان اسلام است که دستگاه تعلیم و تربیت می تواند به نحو مطلوب از آن استفاده و در تربیت دانش آموزانی در مکتب اسلام، انقلاب و اهل بیت بهره مند شود.

وی با بیان اینکه محیط تربیتی تمام ساحتی یکی از الزامات تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و محیط مدرسه بایستی علاوه بر کلاس‌های درسی، نمازخانه، کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت داشته باشد تا بتوان آن را کانون تربیتی محله نامید، گفت: یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده محور شدن تعلیم و تربیت است، بنابراین در این سند بر افزایش مهارت ها و توانمندی های خانواده ها نیز تاکید شده است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه یکی از اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در کنار توجه به سایر ساحت های تعلیم و تربیت و تحقق ساحت های شش گانه، سیاست پویا سازی، شاداب سازی و سالم سازی محیط های آموزشی با محوریت مدرسه، کانون تربیتی محله است، تصریح کرد: پیش بینی مدرسه و منطقه آموزش و پرورش الگو یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است و این مهم بدان معناست که در کنار تحقق همه اهداف ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت بتوان سه موضوع مهم و اساسی ارتقاء مهارت های شغلی، ارتقاء مهارت‌های زندگی و ارتقای مهارت‌های جسمی و حرکتی را هم عرض یکدیگر عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از پیش نیازمند همکاری همه ارکان صحیح و موثر عمومی و غیر دولتی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اقدامات موثری در راستای عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین در خراسان رضوی در حال اجرا است و رسانه ها نیز بایستی این موارد را به خوبی تبیین کنند تا هم به جهاد تبیین کمک کنند و هم الگوی سایر مناطق آموزش و پرورشی قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساحت تربیت زیستی و بدنی پیشران تحقق سایر ساحت های تعلیم و تربیت است، گفت: تبیین گری و روایتگری خوب فعالیت‌ها و همچنین تقویت ارتباطات درون دستگاهی در مجموعه آموزش و پرورش به تحقق عدالت تربیتی کمک‌های شایانی می‌کند.

وی افزود: سلامت جسمی و فکری دانش آموزان در تحقق و نهادینه ساختن سایر ساحت ها تعلیم و تربیت و ارزش ها تاثیر فراوانی خواهد داشت، ورزش و تربیت بدنی صرفاً یک امر تفریحی نیست بلکه ورزش و محیط‌های ورزشی مهمترین ابزار تربیتی هستند چرا که فرآیند یاددهی یادگیری در محیط های جذاب و عملیاتی خواهد شد.

ستاری فرد در ادامه افزود: موضوع طراحی فضاهای ورزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه خاص قرار گرفته است، بنابراین ایجاد و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تعریف کرده ایم و در سال آینده یک هزار و ٣۵٧ فضای ورزشی درون مدرسه ای در سراسر کشور ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی و سلامت در مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی شایان تقدیر است تصریح کرد: طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش آموزان سراسر کشور سال آینده با همکاری ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره) اجرایی خواهد شد و از آنجایی که خراسان رضوی در این حوزه پیشرو بوده است می‌توان از تجارب و دانش مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی بهره برد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به زیرساخت های مطلوب ورزشی و معنوی استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس از ظرفیت این شهر برای میزبانی مسابقات ملی استفاده خواهیم کرد، بنابراین مشهد مقدس در سال آینده میزبان مسابقات کشوری کشتی خواهد بود خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ساحت زیستی و بدنی داشتن محیط زیست سالم است، امیدواریم با اجرای طرح "همیاران محیط زیست" در راستای حفظ محیط زیست و اعتلای این ارزش ملی و این سرمایه امروز و آینده گام برداریم.

وی در پایان افزود: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای را آغاز نموده ایم و امیدواریم سال آینده با حمایت خیرین نیک اندیش و همراهی اولیا ٧٠٠ مدرسه پویا در سراسر کشور به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار