آموزش و پرورش متصدی مهمترین زیرساخت تمدن در یک جامعه است

بوشهر (پانا) - بیش از ظهر امروز چهارشنبه مدیر کل، معاونین، رو سا و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش متصدی مهمترین زیرساخت تمدن در یک جامعه است

این دیدار که به مناسبت هفته تربیت اسلامی بود. آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: آموزش و پرورش متصدی مهمترین زیرساخت تمدن در یک جامعه است که اگر آموزش و پرورش به معنای دقیق کلمه در حوزه آموزشی و پرورشی بتواند دانش آموزان تراز علم، انسانیت و دیانت تربیت کند یک کشور دارای یک قدرت بالا در عرصه علم و شخصیت های والای انسانی در گستره جامعه خواهد شد؛ اما اگر آموزش و پرورش در حوزه تعلیم علم و تربیت دچار ضعف و نقصان باشد، قطعاً آن جامعه در هر دو عرصه علم و تربیت انسانی با چالش های جدی روبرو خواهد شد گ.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: باید در عرصه علمی تحول جدی در آموزش و پرورش داشته باشیم که بتوانیم بعد از پایان دوره آموزش عالی علاوه بر خودکفایی علمی به تولید علم و مرجعیت علمی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در عرصه تربیت در دوره آموزش عالی و دانشگاه، انسان های تراز انقلاب اسلامی تربیت شود که مایه افتخار ایران، اسلام و سرآمد در جغرافیای نخبگانی جهان باشند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت، سال‌های گذشته در استان بوشهر بیش از ۱۲۰۰ کلاس تخریبی بوده است که در حال حاضر ۷۰۰ کلاس تخریبی وجود دارد که هر چه زودتر این ۷۰۰ کلاس تخریبی در یک افق ۴ سالانه به صفر برسد.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: در حوزه وضعیت حقوق معلمین که قشر زحمتکش جامعه هستند یک توجه ویژه شود تا آن ها بدون دغدغه به آموزش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در جامعه بحران اخلاق ایجاد می‌کنند تصریح کرد: در فضای ملی به ویژه استان بوشهر کلاس اخلاق دانش‌آموزی برگزار شود.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال قبل آموزش و پرورش استان بوشهر در 7 شاخص ملی در حوزه پرورشی و فرهنگی در کشور دارای رتبه نخست شد.

وی اظهار کرد: در طرح یاریگران زندگی در 852 مدرسه استان بوشهر در 712 مدرسه جشنواره نوجوان سالم و همچنین طرح نماد، نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در 367 مدرسه استان اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در استان بوشهر 27 کانون فرهنگی تربیتی، 21 مرکز دارالقرآن، 8 اردوگاه تربیتی و 19 مرکز مشاوره فعالیت می کنند که این مراکز عهده‌دار فعالیت‌های ویژه پرورشی، تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان استان هستند.

وی برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی به‌عنوان لاله‌های روشن در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اردیبهشت سال آینده نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کسب 57 مقام کشوری از سوی دانش‌آموزان استان در حوزه‌های قرآن، اذان ، عترت، فرهنگی و هنری بدست آمده است.

موحدی اظهار کرد: سند تحول بنیادین کتاب قانون اساسی آموزش و پرورش است و ما تنها استانی هستیم که بر مبنای این سند طرح های دانش آموز تراز، مدرسه تراز و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در دست اجرا داریم.

در پایان این جلسه از طرح خانواده و مدرسه تراز انقلاب اسلامی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار