برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان گلستان

گلستان(پانا) - یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان گلستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرسازمان دانش‌آموزی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان گلستان

در ابتدای مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: مجلس دانش آموزی و دانش آموز جزئی از اعتقادات ماست، چرا که اگر دانش آموزی نباشد معلم معنایی ندارد پس دانش آموز نقش بسیار کلیدی و حائز اهمیتی دارد. ما در حوزه مجلس و شوراهای دانش آموزی تمام تلاشمان این است که بتوانیم دانش آموز محوری را به معنای واقعی به ثمر برسانیم،بتوانیم به نقطه ای برسیم که به دانش آموز مسئولیت های مهم اجتماعی را دهیم، هر جا که مسئولیت همراه بود خودباوری شکل گرفت و همین خودباوری است که به ما در نظام تعلیم و تربیت کمک شایانی می‌کند، چرا که با این رویکرد فعالیت های بزرگی توسط دانش آموزان انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که مجلس دانش آموزی محل بسیار خوبی است برای پرواز و رشد اجتماعی دانش آموزان در آینده. چرا که امروز اینجا محل تمرین و نظارت است برای اینکه در آینده ما مدیران و شهروندان مسئول و مفید داشته باشیم.
در ادامه این مراسم مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان ضمن تبریک عید مبعث بیان کرد: مصوبات مجلس دانش‌آموزی خروجی‌ مباحثی است که در قالب یک سند و بیانیه آماده می‌شود و این پیشنهادات که عصاره افکار دانش‌آموزان است، قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت، هدف این سازمان بر اساس قوانین مصوب سند تحول و برنامه‌های آن به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت در عرصه‌های اجتماعی است، مسئولیت پذیری، نظم و قانون مداری، پرسشگری و اهل مطالعه و تحقیق بودن از ویژگی های نمایندگان مجلس است و باید مطابق این بسته تحولی که با عنوان هر دانش آموز یک نقش اجتماعی است، نمایندگان به وظایف خود بپردازند. نمایندگان مجلس دانش آموزی باید نیازها، مشکلات، چالش ها و موانع در زمینه های آموزشی، پرورشی، ورزشی و اجرایی را مورد بررسی قرار دهند و به شکل صحیح به مسئولان منتقل کنند. در حقیقت، اعضای این مجلس موظف هستند تا پس از بررسی مشکلات کلی مدارس کشور و مسائل مختلف مربوط به دانش آموزان به بحث و تحلیل آن‌ها به همراه دیگر اعضای مجلس بپردازند. سپس با هم‌فکری یکدیگر راه‌کارهای مورد نظر خود را مطرح کرده و با مسئولین مربوطه در میان می‌گذارند. در ادامه انتظارات خود را به گوش مسئولین رسانده، پاسخی مناسب و به موقع از آنان درخواست می‌کنند. همچنین برای تمامی دانش آموزان این مرز و بوم آرزوی موفقیت و سربلندی را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار