مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

مسابقات بین المللی قرآن کریم یک اتفاق مهم قرآنی در سطح کشور علی الخصوص درحوزه دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام و سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از اجرای دقیق مسابقات با نگاه کارشناسی شده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات بین المللی قرآن کریم یک اتفاق مهم قرآنی در سطح کشور علی الخصوص درحوزه دانش‌آموزی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ سید مجتبی هاشمی در سخنانی تصریح کرد: مشکلات در برگزاری مسابقات و جشنواره‌هایی که به صورت مجازی برگزاری می شود به مراتب بالاتر از فعالیت‌های حضوری است، به خصوص در ارتباط گیری مناسب با شرکت کنندگان و در این راستا در طول مسابقات چندین بار به وسیله مترجم با آنها تماس برقرار خواهد شد تا حق کسی ضایع نشود.

وی بیان کرد: طبیعتاً در فعالیت‌های قرآنی مثل همه مسابقاتی که در حوزه قرآن اتفاق می‌افتد دو قسمت وجود دارد، یک بخش مرتبط با نگاه فنی آن و رعایت عدالت بین دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان است تا این که بتوانند در شرایط برابر مسابقه دهند و در همان شرایط برابر با رعایت کامل نکات فنی داوری شوند و بخش دیگر آن، نگاه تربیتی به این موضوع است که به هر حال ما باید بتوانیم فرایند تربیتی را در این شرایط ویژه تبیین و به‌کارگیری کنیم.

این مقام مسئول گفت: این فرآیند صرفاً مسابقه نیست بلکه یک اتفاق مهم قرآنی در سطح کشور علی الخصوص در حوزه دانش‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ما دهه‌های متوالی است که مسابقات قرآن را در سطح کشور و بین الملل در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم و در این بین فعالیت‌های قرآنی متعددی که در این حوزه به وسیله دارالقرآن‌هایی که در سطح کشور وجود دارند و فعال هستند را به نمایش می‌گذاریم.

سید مجتبی هاشمی تصریح کرد: همکارانی که در حوزه فوق‌برنامه فعال هستند تلاش کردند که این نگاه را تقویت کنند و مخاطبین ما بیشتر بتوانند از حال و هوایی که در کشور عزیزمان وجود دارد با خبر شوند.

وی گفت: در دهه ۶۰ که با دانش آموزان ابتدایی بودیم، فعالیت‌های قرآنی به صورت فوق برنامه توسط یکی از معلمان در مدرسه آموزش داده می شد و با برگزاری محفل‌های قرآنی در مساجد و مصلی‌ها مردم زیادی را دور هم جمع می‌کرد و از این فضاها به صورت ویژه استفاده می کردند.

این مقام مسئول تأکید کرد: امیدوارم آنچنان که شایسته اسم قرآن هست در سطح بین المللی بر اجرای این مهم فایق آییم و با تلاش و کوششی که همکاران ما دارند به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم این مهم و این نگاه های کارشناسی را به کمک همه عوامل اجرایی پیاده سازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار