سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر:

آموزش و پرورش دو بال مکمل یکدیگر هستند

اسلامشهر (پانا) - سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر گفت برخی مدارس به قدری به حوزه آموزش و برگزاری امتحانات و موضوعات دیگر می‌پردازند که دانش‌آموزان دیگر آماده رویارویی با مشکلات زندگی را نخواهند داشت. در واقع، آموزش و پرورش دو بال مکمل یکدیگر هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش دو بال مکمل یکدیگر هستند

احمد نادری، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر در جمع مربیان و معاونین پرورشی، که در سالن اجتماعات اداره آموزش وپرورش برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی در خصوص ضرورت احیای حوزه پرورش با نگاهی به کتاب گفتمان مقام معظم رهبری اظهار کرد: سنت پسندیده ضرورت وجود پرورش توسط شهیدان باهنر و رجایی نهادینه شد و ما مدیون این دو شهید بزرگوار هستیم و همه ما باید برای حفظ این سنت حسنه تلاش کنیم.

وی گفت: اگر نام معاون پرورشی مدرسه وجود داشته باشد، دانش‌آموزان بیشتری در فعالیت‌های مدرسه مشارکت خواهند کرد.

نادری در خصوص تأثیر پرورش در جامعه بیان کرد: غرب در دورانی کار پرورش و تربیت را رها کرد و آسیب آن را دید و هم اکنون در زمینه پرورش به طور جداگانه بخش‌هایی در مدارس ایجاد کرده است تا با شاخص‌ها و ارزش‌های آنها هماهنگ باشد.

وی با اشاره به عواقب آموزش بدون پرورش تصریح کرد: برخی مدارس به قدری به حوزه آموزش و برگزاری امتحانات و موضوعات دیگر می‌پردازند که دانش‌آموزان دیگر آماده رویارویی با مشکلات زندگی را نخواهند داشت و شاید با اولین شکست مسیر زندگی آنها تغییر کند.

نادری خطاب به معاونین پرورشی افزود: به علت حساسیت بالای کار پرورش هیچ مماشاتی صورت نگیرد و گاه با یک فعالیت نادرست معاون پرورشی، روند فکری دانش‌آموز نیز تغییر می‌کند. معاونین پرورشی باید موضوع اقامه نماز در مدارس را جدی بگیرند و برای اجرای آن در مدارس برنامه داشته باشند.

نادری به یکی از دغدغه‌های رهبری که جای خاطرات شهدا را در کتب درسی خالی می‌بینند، اشاره کرد و گفت: با گنجاندن خاطرات و داستان‌های جذاب شهدا در کتب درسی می‌توان برای دانش‌آموزان الگوی مناسبی ترسیم کرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار