وزیر دفاع روسیه: ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند

رئیس‌جمهوری بلاروس: غرب برای حمله به بلاروس و روسیه آماده شده بود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری بلاروس گفت اطلاعاتی وجود دارد، که چندین گردان ضد هوایی و موشکی در اوکراین برای حمله به نیروهای روسی مستقر در بلاروس آماده شده بودند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دفاع روسیه: ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه امروز گفت: ارتش روسیه به عملیات نظامی ویژه در اوکراین تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داد، وظیفه اصلی محافظت از روسیه در برابر تهدید نظامی خارجی کشورهای غربی است؛ گروه‌ بندی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه تا دستیابی به اهداف تعیین شده به عملیات نظامی ویژه ادامه خواهد داد.

وظیفه اصلی این عملیات حفاظت از فدراسیون روسیه در برابر تهدید نظامی غرب است، کشورهای غربی سعی می کنند از مردم اوکراین در مبارزه با فدراسیون روسیه استفاده کنند، ارتش روسیه اوکراین را اشغال نمی کند، همه اقدامات را برای حفظ جان و امنیت غیرنظامیان انجام می دهد.

غرب برای حمله به بلاروس و روسیه آماده شده بود

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس نیز گفت که حقایقی وجود دارد که به آمادگی احتمالی غرب برای حمله به مینسک و مسکو اشاره می‌کند.

همانطور که لوکاشنکو خاطرنشان کرد، تحت عنوان حل مشکل بحران مهاجرت در کشورهای همسایه، گروهی از نیروها برای پوشش مرزها از عبور غیرقانونی مهاجران ایجاد شده و نیروهای مسلح اوکراین به منظور آماده‌سازی عملیات "پالسیه" برای عملیات در جهت بلاروس آغاز کردند.

به گفته وی، پس از آن رزمایش "کولاک ۲۰۲۲" در اوکراین آغاز شد و تعصب علیه شهروندان بلاروسی که به اوکراین مهاجرت می‌کردند، آشکار شد.

خبرگزاری بلتا به نقل از لوکاشنکو گفت: همه اینها در پس زمینه هیستری اطلاعاتی، اتهامات دور از ذهن مبنی بر تدارک تجاوز از سوی بلاروس است. در مجموع، همه این حقایق به وضوح نشان از آمادگی احتمالی غرب برای تجاوز به بلاروس و روسیه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار