مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

شهدای مدافع حرم نمونه بارز تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس هستند

تحکیم رابطه مسجد و مدرسه از ضروریات است

هرمزگان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت شهدای مدافع حرم بارزترین مثال برای اثبات حرکت مدارس در مسیر تعلیم وتربیت اسلامی و رشد یافتگان در دامان مساجد هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شهدای مدافع حرم نمونه بارز تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس هستند

محمد قویدل در حاشیه برگزاری آیین بزرگداشت هفته امورتربیتی و تربیت اسلامی گفت: با دقت در جزییات برنامه های مندرج در سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه حوزه تعلیم و تربیت و تأکید برنامه ها بر ترویج آموزش مسائل تربیتی و مهارتی در مدارس، در خواهیم یافت که اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت بر پرورش اصولی دانش آموزان استوار است.

وی اذعان داشت: میهن اسلامی ما همواره آماج شبیخون های فرهنگی بوده است و اگر مدارس بر اساس برنامه های سند حرکت نمی کردند قطعا با آسیب های جبران ناپذیری روبرو می شدیم.

این مسئول با تأکید بر تقویت و تحکیم تعامل مدرسه با مساجد به عنوان کانون های مهم تربیتی و تحولی و ذکر یاد شهدای مدافع حرم به عنوان نمونه های بارز تربیت در مکتب مساجد، اضافه کرد: در سه سال گذشته برنامه هایی تحت عنوان برنامه ویژه مدرسه بصورت مکمل در ساعت درس ملی آمده است که از این مجال می توان برای تقویت بسترهای تربیتی و مهارت آموزی بهره برد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان همسویی تعلیم معارف اسلامی با مطالب آموزشی را امری ضروری دانست و بر تعامل مربیان و معلمان در مسیر تحقق اهداف تربیتی تأکید کرد.

محمد قویدل در ادامه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری بر امر مهارت آموزی دانش آموزان در مدارس گفت: دانش آموزی که مهارت لازم را در زمینه های مختلف بیاموزد قطعا آینده ای روشن را برای خود رقم خواهد زد.

وی گفت: لازمه تحقق اهداف اسناد بالادستی، استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی پرتلاش و توانمند است و بر این اساس برنامه های آموزشی ویژه مربیان پرورشی را در برنامه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار