فیزیوتراپ درمانگاه خیریه ورامین:

طب سوزنی راهکاری منحصر به فرد برای بیماری‌های مختلف

ورامین (پانا) - طب سوزنی بعنوان یک درمان سنتی از مزایا و معایب فراوانی برخوردار است که برای اجرای صحیح طب سوزنی، دانستن آناتومی اندام‌ها و شناخت نقاط عصبی بدن بسیار ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
طب سوزنی راهکاری منحصر به فرد برای بیماری‌های مختلف

حسین شعبانی، فیزیوتراپ درمانگاه خیریه ورامین گفت: طب سوزنی برای کاهش گرفتگی عضلات و افزایش گردش خون در ناحیه آسیب دیده جهت ترمیم و بازسازی عضلات است.
شعبانی در ادامه بیان کرد: 5 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و قبل از دوره آموزشی طب سوزنی، دانستن آناتومی اندام‌ها و شناسایی نقاط اعصاب لازم است، همچنین مدرک دانشگاهی مربوط به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی لازم است.
معمولأ طب سوزنی عوارض کمی دارد ولی در صورت عدم آگاهی از نقاط بدن یا همان آناتومی بدن، ممکن است به ارگان‌های حیاتی آسیب وارد شود. به همین منظور نباید به کسانی که طب سوزنی را به صورت تجربی یاد گرفتند اعتماد کرد.
وی در ادامه در رابطه با عوارض طب سوزنی افزود: عده‌ای از همکاران، بعضی وقت‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. از مشکلات کاری می‌توان به آسیب ریه به هنگام اجرای طب سوزنی به پشت کمر بیمار اشاره کرد که اگر در جای صحیح خود اعمال نشود به راحتی ریه سوراخ و بیمار دچار نفس تنگی شده و در بعضی از موارد به اطاق عمل منتقل می‌شوند.
حسین شعبانی در آخر گفت: طب سوزنی در کنار بعضی از عوارض و احتمال اجرای غلط، در زیبایی، درمان دیسک کمر و گردن، سردردهای میگرنی، کلاژن سازی، کنترل ادرار، کاهش استرس و موارد دیگر مفید است.

خبرنگار دانش آموز: نیما اردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار