در گفت‌وگو با پانا؛

فیلمنامه اولیه «لایه‌های دروغ» از سوی نهادی غیر از سازمان سینمایی مورد قبول نبود

«لایه‌های دروغ» تجربه و گام بلندی در ژانر اکشن سینمای ایران بود/ «لایه‌های دروغ» تابستان ۱۴۰۱ با تغییراتی در تدوین اکران می‌شود

تهران (پانا) - تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» از اکران این فیلم در تابستان 1401 خبر داد و گفت تغییرات فیلم نیز با توجه به مخاطب و سلیقه او صورت خواهد گرفت؛ برای مثال پرداخت قصه بهتر خواهد شد و نقدهای سازنده راهگشا خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فیلمنامه اولیه «لایه‌های دروغ» از سوی نهادی غیر از سازمان سینمایی مورد قبول نبود

محسن صرافی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، درباره زمان اکران این فیلم سینمایی به پانا گفت: «در گفت‌وگو با پخش‌کننده ایرانی به این نتیجه رسیدیم که «لایه‌های دروغ» را تابستان سال آینده اکران خواهیم کرد.»

وی همچنین از اکران بین‌المللی این فیلم سینمایی پیش از آن خبر داد و افزود: «برای اکران جهانی «لایه‌های دروغ» در نظر داریم پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی تخصصی ژانر، برای اکران در کشورهای حوزه اسکاندیناوی، کانادا و اروپا اقدام کنیم.»

تدوین فیلم دستخوش تغییراتی خواهد شد

صرافی در مورد بازخوردهای نمایش این فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر و تاثیر آن برای اعمال تغییراتی در زمان اکران، گفت: «تدوین فیلم دستخوش تغییراتی خواهد شد، چنان که برخی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر هم با توجه به بازخوردهایی که در جشنواره می‌بینند، این کار را انجام می‌دهند. در واقع جشنواره فیلم فجر فرصت مغتنمی برای گرفتن بازخوردها و نقدها نسبت به فیلم است. البته سینمای ایران فقط خانه جشنواره نیست و سینما نیز فقط مختص به ایران نیست. ژانر اکشن در کشورهای دیگر نیز صاحب سبک و سلیقه است. این فیلم نیز با توجه به شناخت و معیارهای کارگردان بیشتر مبتنی بر الگوی سینمای اکشن غیر ایرانی ساخته شد و مطمئنم سینمای ایران با این فیلم به دستاوردی در جشنواره‌های ژانر دسترسی پیدا خواهد کرد. اهمیت دستاورد بین‌المللی برای این فیلم ساخت و استقرار تولید فیلم‌های ژانر اکشن در ایران خواهد بود.»

«لایه‌های دروغ» تجربه و گام بلندی در ژانر اکشن سینمای ایران بود

این تهیه‌کننده با بیان اینکه نزدیک به دو دهه است که در سینمای ایران شاهد چنین فیلم اکشنی با چنین پروداکشنی نبودیم، بیان کرد: «تماشاگر ایرانی بهترین فیلم‌های اکشن دنیا را دیده است، طبیعتاً زمان خواهد برد که فیلم‌های اکشن ایرانی را در سینما ببیند. این فیلم تجربه و گام بلندی در ژانر اکشن سینمای ایران بود و معمولاً کاری که نوآورانه باشد، در زمان خودش با چالش روبرو می‌شود و پذیرشش نیازمند زمان است. ما هم صبوریم همان‌طور که چهار سال تلاش برای ساخت این فیلم آن را اثبات کرد.»

انتقاد از منتقد برنامه «هفت»؛ منتقد بهتر است درباره اثر صحبت کند نه تولید فیلم!

وی با انتقاد از گفته‌های دو منتقد برنامه «هفت» و اظهارنظر غیرحرفه‌ای آن‌ها گفت: «در برنامه «هفت» و میز نقد این برنامه اعلام شد احتمالاً هزینه شده که رامین سهراب بیاید و فیلم بسازد اما واقعیت این است او خودش عمده سرمایه فیلم را فراهم کرده و اتفاقاً خیلی فراتر از آن چیزی که در برآوردها اعلام شده بود، با خودش به ایران پول آورده است. در واقع ارز به نفع ایران وارد کشور شده است. معتقدم منتقد بهتر است درباره فرم و محتوای اثر صحبت کند و از ورود به حوزه غیرتخصصی پرهیز کند، همانگونه که ما هرگز وارد فضای نقد فیلم نمی‌شویم.»

صرافی همچنین بیان کرد: «فیلم «لایه‌های دروغ» در حال سپری کردن مراحل پست پروداکشن در خارج از کشور است چراکه صداگذاری و اصلاح رنگ فیلم در بازه زمانی محدودی که برای تحویل نسخه نهایی فیلم‌ها در نظر گرفته شد، کامل نشده بود. در حال حاضر اصلاح رنگ توسط مدیر فیلمبرداری در دبی و صداگذاری فیلم در تایلند در حال انجام است.»

در «لایه‌های دروغ» خشونت موجود در فیلم‌های هالیوودی را تعمداً نشان ندادیم و به نوعی می‌توان گفت خشونت و بدمن فیلم کاریکاتوری از فیلم‌های هالیوودی بود

وی با بیان اینکه این فیلم سعی کرده الگویی ایرانی از اکشن ارائه دهد، توضیح داد: «تغییرات فیلم نیز با توجه به مخاطب و سلیقه او صورت خواهد گرفت؛ برای مثال پرداخت قصه بهتر خواهد شد و نقدهای سازنده راهگشا خواهد بود. به گمانم با رویکرد برخی، حتی تولید فیلمی مبتنی بر الگوی ژانر اکشن هالیوودی هم در برج میلاد با انتقادات جدی مواجه خواهد شد! چراکه هنوز عده‌ای ژانر اکشن را در سینمای ایران برنمی‌تابند. در این فیلم خشونت موجود در فیلم‌های هالیوودی را تعمداً نشان ندادیم و به نوعی می‌توان گفت خشونت و بدمن فیلم کاریکاتوری از فیلم‌های هالیوودی بود، چراکه در این برهه خشونت عیان مناسب تماشاگر سینمای ایران نیست و این خواست خود ما بود که فضای ایران را گانگستری و عنان گسیخته به تماشاگر غیر ایرانی نشان ندهیم. به دلیل آن که تریبون‌های خارجی تصویری غیرواقعی از ایران ترسیم کرده‌اند و این نه تنها با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد که ابداً مطلوب ما نبوده و نیست.»

فیلمنامه اولیه از سوی نهادی غیر از سازمان سینمایی مورد قبول نبود!

تهیه‌کننده «لایه‌های دروغ» با تاکید بر اینکه در ایران فیلمنامه‌نویس اکشن به سختی یافت می‌شود، گفت: «فیلمنامه اولیه از سوی نهادی غیر از سازمان سینمایی مورد قبول نبود. اگر می‌گویند قصه را نمی‌فهمند، از همین جا نشأت می‌گیرد، وگرنه من به خوبی واقفم که یک فیلم باید چه مختصاتی داشته باشد که در ایران مورد استقبال واقع شود. مجبور به تغییر فیلمنامه و قصه شدیم و فرصت انجام تغییرات کافی نبود.»

صرافی در پایان ضمن ابراز امیدواری از تغییر رویکردهای منفی نسبت به ژانر اکشن در ایران افزود: «چنین رویکرد و نظرات غیرحرفه‌ای که از سوی برخی منتقدان ارائه می‌شود سبب خواهد شد ژانر اکشن که چندین دهه در ایران به انزوا رفته است، باز هم در محاق بماند. البته تولید فیلم اکشن از سوی ما بسیار جدی و با قدرت دنبال خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار