جزئیات برگزاری سمینار علمی آموزشی بین‌المللی سواد بدنی

تهران (پانا) - اولین سمینار علمی - آموزشی بین‌المللی سواد بدنی از سوی مرکز قطب علمی علوم ورزشی و تندرستی کشور (مستقر در دانشگاه گیلان) با همکاری انجمن بین‌المللی سواد بدنی (IPLA)، معاونت تربیت‌بدنی و سلامتِ آموزش‌ و پرورش و فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و حمایت دانشگاه ارومیه در تاریخ‌های 10 و 11 اسفند با حضور کارشناسان برجسته داخلی و خارجی از کشورهای انگلیس، استرالیا، کانادا و چین وبرگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری سمینار علمی آموزشی بین‌المللی سواد بدنی

سعید ولدی نماینده انجمن بین‌المللی سواد بدنی (IPLA) در ایران ویکی از سخنران‌های اصلی این سمینار درباره این رویداد مجازی به پانا گفت: «این سمینار بر اساس دوراندیشی و حسن توجه مدیریت و اعضا مرکز قطب علمی علوم ورزشی و تندرستی کشور برنامه‌ریزی می شود، تا بلکه باهمکاری IPLA و پژوهشگران و اساتید شناخته‌شده در زمینهٔ سواد بدنی، این مفهوم را آن‌طور که شایسته است (علمی و صحیح) و در دنیا پیگیری و دنبال می‌شود به علاقه‌مندان ارائه کند.»

وی افزود: «اگر این مفهوم به‌درستی در کشور و متعاقباً به مردمان کشور از طریق معلمان و مربیان القا نشود، نمی‌تواند مفید و مثمر به ثمر واقع شود. بنابراین امیدواریم که این سمینار یک تعریف درست و واحدی را در کشور به سرمنزل مقصد برساند، همچنین بتواند، آن دسته از افرادی را که در حوزه تربیت‌بدنی، ورزش و سلامت فعالیت می‌کنند و احتمالاً تعدادی از آن‌ها دچار برخی از ابهامات و سردرگمی‌هایی که از جانب بعضی از صحبت‌ها و کارهای غیر کارشناسانه شدند، مؤثر واقع شود و با تخصص و اصول مربوطه، سلامت و تندرستی افراد جامعه را بیش‌ازپیش پیگیری کنند. چراکه قطع به‌یقین اگر چنین شود، ثمرات آن را در سال‌های آتی در بتن جامعه شاهد خواهیم بود.»

گفتنی است محورهای اصلی اولین سمینار بین‌المللی سواد بدنی شامل مواردی همچون مفهوم‌شناسی نوین و مبانی پیشرفته سواد بدنی، اصول و فنون تعلیم، آموزش و مربیگری سواد بدنی، ابزارها و روش‌های ارزیابی و تحلیل سواد بدنی، کاربرد سواد بدنی در تربیت‌بدنی، ورزش، سلامت و تندرستی، تجارب کشورهای منتخب در توسعه سواد بدنی، است.

مخاطبان اصلی این سمینار هم نیز شامل معلمان تربیت‌بدنی و ورزش مدارس، استعدادیاب‌ها و مربیان ورزش پایه، مربیان و مشاوران ورزش و تندرستی، محققان، مدرسان و متخصصان سواد بدنی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی، و سایر علاقه‌مندان و فعالان این حوزه هستند.

این وبینار به‌صورت مجازی و در تاریخ‌های 10 و 11 اسفند 1400 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان شرکت در این وبینار می‌توانند جزئیات بیشتر را از طریق سایت دانشگاه و یا مرکز قطب علمی علوم ورزشی و تندرستی کشور دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار