معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش:

خانواده محوری، شعار دولت سیزدهم است

اصفهان(پانا) _ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت رویکرد کنونی دولت در زمینه مسائل اجتماعی، خانواده محوری است که در کنار عدالت و مردم مداری به عنوان شعار اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
خانواده محوری، شعار دولت سیزدهم است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، صادق ستاری فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح طرح آزادسازی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش در مجموعه ورزشی خرداد اصفهان اظهار داشت: این دولت استفاده از مجموعه‌های ورزشی در اختیار خود را برای استفاده مردم آزاد و رایگان کرده و در اختیار دانش آموزان و مردم قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا شده امکان ورزش رایگان و آزاد مادران و دختران در روزهای پنجشنبه و پدران و پسران در روزهای جمعه در مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش فراهم شده است.

وی افزود: مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و باید دانش آموزان و خانواده های آنها بطور آزاد و رایگان در این مجموعه ها فعالیت داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در قدم بعدی محوطه مدارس هم در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت زیرا مدرسه کانون تربیتی آموزش و پرورش و کانون تربیتی محله محسوب می‌شود و این کانون نباید روزهای پنجشنبه و جمعه، بعدازظهرها و حتی در فصل تابستان هم تعطیل باشد.

ستاری فرد بیان کرد: امروز دختران و مادران به‌دنبال داشتن فضای امن برای ورزش و فعالیت هستند که این امکان در پارک‌ها و فضاهای باز شهری وجود ندارد و مدارس و مجموعه‌های ورزشی و آموزشی و پرورشی در این طرح بطور رایگان در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تربیت تمام ساحتی، شعار و سیاست وزارت آموزش و پرورش است که یکی از ساحت های اینگونه تربیت، ساحت زیستی و بدنی است که این ساحت محدود به ۲ ساعت نیست و هر زمان که دانش آموزان احساس نیاز به فعالیت ورزشی داشتند باید مکان و زیر ساخت لازم برای آنها فراهم شود.

وی گفت: چاقی یک هشدار جدی برای نظام سلامت و نظام اجتماعی کشور است که با کمک خانواده ها، معلمان و دانش اموزان این مساله برطرف خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: مردمی کردن خدمات مختلف در عرصه های مختلف، یکی از اهداف مهم دولت مردمی آقای دکتر رییسی است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: برای به نتیجه رسیدن هر طرحی به همراهی خانواده‌ها نیاز داریم و در صورتی‌که طرح استفاده از فضاهای ورزشی و آموزشی با همراهی پدران، مادران و فرزندان آنها انجام شود به طور حتم به سلامت جسم، روح و اعتقادات آنها خواهد انجامید.

وی ادامه داد: با توجه بیشتر به ورزش، در آینده دانش آموزان سالم و با نشاطی برای تربیت و تعلیم خواهیم داشت.

طرح آزادسازی مجموعه های آموزشی و ورزشی مبتنی بر اسناد بالادستی و تحولی بر اساس اصل سوم قانون اساسی (تربیت بدنی رایگان برای همه) و اصل دهم قانون اساسی (خانواده محوری برنامه ها) و سیاست کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش (توسعه تربیت بدنی و ورزش و ارتقای سلامت جسمی دانش آموزان) و با هدف عملیاتی شماره ۴ سند تحول بنیادین(تقویت بنیان خانواده و افزایش مهارت های آنها در ایفای نقش تربیتی)، هدف عملیاتی شماره ۶ سند تحول بنیادین (تنوع بخشی به محیط های یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت رسمی) و راهکار ۴-۴ سند تحول بنیادین (افزایش مشارکت خانواده ها در فعالیت های آموزشی و تربیتی)، راهکار ۶-۶ سند تحول بنیادین (ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری مانند ورزشگاه‌ها و تعامل اثربخش مدارس با این محیط ها) و راهکار ۱۴-۳ سند تحول بنیادین (متناسب سازی فضاهای ورزشی بعنوان محیط تعلیم و تربیت اجرا شده است.

این طرح با رویکرد خانواده محوری و دسترسی آسان والدین و دانش آموزان به فضاهای ورزشی، ایجاد نشاط، شادابی و امید آفرینی در خانواده ها، غنی سازی اوقات فراغت، پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، اجرای فعالیت های ورزشی جهت ارتقای سواد حرکتی و ترویج و توسعه ورزش همگانی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار