دستیار امور نوجوان و دانش‌آموزی مجمع جوانان استان بوشهر؛

خبرنگاران افسران خط مقدم جریان‌سازی در جامعه هستند

بوشهر(پانا) - دستیار امور نوجوان و دانش‌آموزی مجمع جوانان استان بوشهرگفت خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است چرا که رسالتی مقدس بر عهده خبرنگار است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران افسران خط مقدم جریان‌سازی در جامعه هستند

محمد رضا تنو اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است چرا که رسالتی مقدس بر عهده خبرنگار است.

او گفت: خبرنگار از سویی رابط مردم با مسئولین است؛ از طرفی هم باید چالش های فراروی کشور را برای مسئولین به روشنی بیان کند و دغدغه های مردمی را به گوش مسئولین برساند و می‌تواند نتیجه اقدامات مسئولین را در راستای امید بخشی در جامعه برای مردم بیان کند.

تنو افزود : خبرنگاران دیدبان این شفاف سازی و بیان کننده واقعیات در جامعه هستند چرا که مردم امروز تشنه اخبار ناب و واقعی هستند و در این غوغای فضای مجازی که اخبار صحیح و نادرست به صورت مخلوط ارائه می‌شود خبرنگاران می‌توانند اخبار صحیح را به مردم اطلاع رسانی کنند.

این نماینده مجمع جوانان استان بوشهر امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب دینی معرفی و اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه امر به معروف و نهی از منکر و فراگیر کردن این واجب دینی در جامعه نقش اساسی را بازی می‌کنند.

وی خبرنگاران را طلایه داران مبارزه با فساد معرفی کرد و افزود: امروز با فساد هر چند اندک، در جامعه روبرو هستیم و نباید نقش خبرنگاران در شفاف سازی و مبارزه با فساد نادیده گرفته شود؛ خبرنگاران در خصوص حقوق های نجومی که پیگیری آن از خواسته‌های رهبری نیز هست نقش اساسی را بازی می‌کنند.

او نهادینه کردن نظم و انظباط اجتماعی، حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای داخلی را با جریان سازی رسانه‌ای میسر دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن آن در جامعه در یک حالت میتواند به وقوع بپیوندد و آن ورود تمامی مردم در این عرصه است و خبرنگاران با جریان سازی در سطح جامعه می‌توانند چینین نقشی را به خوبی بازی کنند چرا که خبرنگاران افسران خط مقدم جریان سازی در جامعه هستند.

وی بیان واقعیات و جلوگیری از وقوع جریانات واقع نما را دو رسالت مهم خبرنگاران معرفی و بیان کرد: گاها امور غیر حقیقی و واقع نما آن چنان در فضا مجازی منتشر می‌شوند و فضا را غبار ‌آلود می‌کنند که از طرف مردم به عنوان واقعیت شناخته میشوند و رسانه‌ها باید رسالت عظیم خود در جلوگیری از کتمان حقایق را پیگیری و امور واقعی و صحیح را به اطلاع مردم برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار