مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران:

بیانیه گام دوم انقلاب با مدیریت جهادی و انقلابی محقق می‌شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران تاکید کرد بیانیه گام دوم انقلاب با مدیریت جهادی و انقلابی محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه گام دوم انقلاب با مدیریت جهادی و انقلابی محقق می‌شود

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 6 تهران، جلسه همفکری و هم افزایی نمایندگان مدیران متوسطه دوم با حضور حمید ضیاء پور؛ مدیریت آموزش و پرورش منطقه و نمایندگان مدیران در سالن کنفرانس منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

ضیاء پور در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم و خوشامد گویی به مدیران و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهیدان والامقام، از خداوند متعال توفیق روز افزون برای مدیران، دانش آموزان و معلمان ایران اسلامی را در پاسداری و ادامه مسیر پر افتخار شهداء، ایثارگران و آزادگان از خداوند منان خواستار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 در ادامه با اشاره به نقش مدیران مدارس در هدایت و راهبری فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس، مهم ترین عنصر در بین مولفه های گوناگون برای پرورش و تربیت دانش آموزان را مدیران قلمداد کرد زیرا همه سیاست های آموزشی، علمی و فرهنگی تربیتی توسط آنها اجرا می شود و پشتوانه محکم برای معلمان و دانش آموزان هستند.

وی در بیان دیدگاه ها و سیاست های کلان خود تاکید کرد: ما باید در اداره، شرایط مطلوبی برای مدیران خود فراهم کنیم تا مدیران ما در مدارس فقط دارای اندیشه های علمی و آموزشی باشند و به سرعت به سمت رشد و توسعه مدرسه، دانش آموزان و همکاران گام های بلند و استواری بردارند و دانش آموزان اخلاق مدار تربیت کنند.

ضیاءپور ضمن تاکید به مدیران مدارس برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی گفت: مدیران سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی، فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را در برنامه های کاری خود قرار دهند، زیرا هرکجا دچار چالش و آسیب شدیم از دیدگاه‌های ایشان فاصله گرفتیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه را نشان داده اند و مسئولیت بسیار خطیر است و در این بیانیه عمده خطاب به نوجوانان و جوانان است و این گروه جوان نتیجه زحمات معلمان و مربیان این کشور هستند و ما برای فراهم سازی مسیر این بیانیه؛ باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بر اساس آن شکل دهیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم با پیروی از منویات رهبر انقلاب، امسال را با نگرش تحول گرایانه در ارتباط با نظام تعلیم و تربیت گام برداریم تا دانش آموزان احساس شادی و رضایت داشته باشند.

ضیاء پور در ادامه خاطر نشان کرد: پیام بیانیه گام دوم انقلاب این است که باید مدیران نسل فعلی، حلقه مدیریتی را برای حضور نسل جوانِ مؤمنِ آگاهِ انقلابی باز کنند، به نصاب مدیریت انقلابی و جهادی برگردند، خودشان را در عدالت‌خواهی و ساده‌زیستی به آن تراز برسانند، متواضعانه خطاهای خود را بپذیرند و عذرخواهی کنند؛ همچنان‌ که در این متن، به‌خوبی، مسیر به آنان نشان داده شده است. مدیران باید خطوط اصلی این نقشه پرافتخار را به عنوان دستور اقدام ملی در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: تمام طرح ها و پروژه های مطلوب از گذشته را ادامه خواهیم داد و طرح های نو و خلاق را ابداع خواهیم کرد. سپس به تقویت مدارس دولتی، عدالت آموزشی، برنامه محوری مدیران، ایجاد رقابت های سازنده، افزایش کیفیت در زمینه آموزشی و پرورشی، تولید محتوا، جهاد تبیین، تعامل و همدلی در کنار یکدیگر، امید و حال خوب، کار تیمی، احترام در سیستم کاری و اخلاق مداری اشاره و مطالبی در این زمینه ها بیان کرد و در ادامه، خطاب به همکاران بر همفکری و استفاده از تجارب موفق سایر مدارس، در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی تاکید کرد.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از کارکردهای اصلی مدرسه هویت بخشیدن به دانش آموزان و تقویت هویت اسلامی - ایرانی وانقلابی است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران در پایان سخنان خود خطاب به مدیران افزود: با وجود همه مشکلات هم اکنون نیازمند یک مدیریت جهادی و انقلابی هستیم و روز به روز باید گام های خود را بلندتر و استوارتر برداریم و با سرعت به سمت جلو حرکت کنیم و دانش خود را به روز کنیم زیرا ما در آموزش و پرورش سرمایه های عظیمی داریم که باید برای نظام و جامعه آماده شوند.

گفتنی است؛ مدیران ضمن خیر مقدم به مدیریت جدید با معرفی خود در مورد مسائل مطرح شده در جلسه نظرات و پشنهادات لازم را ارائه دادند و آمادگی خود را جهت ارائه برنامه های عملیاتی اعلام کردند.
در این جلسه از زحمات ارزشمند وارزنده مدیریت سابق منطقه توسط مدیران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار