یک آموزگار کرجی در گفت‌و‌گو با پانا:

برگزاری کلاس‌های مجازی به تنهایی نمی‌تواند منبع آموزشی خوبی باشد

کرج (پانا) - آموزگار آموزشگاه امام خمینی ناحیه 1 کرج عنوان کرد برگزاری کلاس‌های مجازی به‌تنهایی نمی‌تواند منبع آموزشی خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های مجازی به تنهایی نمی‌تواند منبع آموزشی خوبی باشد

زهرا اصغری، آموزگار آموزشگاه امام خمینی (ره) ناحیه 1 کرج در خصوص برگزاری کلاس‌های مجازی، حضوری و معضلات این کلاس‌ها در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «کلاس‌های مجازی در کل خوب است، ولی به هیچ عنوان نمی‌تواند جای کلاس‌های حضوری را بگیرد کلاس‌های مجازی به تنهایی نمی‌تواند منبع آموزشی خوبی برای دانش‌آموزان باشد. صرفا در مواقعی که مدرسه‌ها به هر دلیلی تعطیل اعلام می‌شوند، کلاس‌های مجازی می‌تواند جایگزین خوبی باشد تا دانش‌آموزان اوقات‌شان را به بطالت سپری نکنند.»

وی اضافه کرد: «در کلاس‌های مجازی دانش‌آموزان از نظر سلامتی تضمین شده هستند، چون در محیط پاک و کم جمعیت خانواده قرار دارند و از طریق آموزش مجازی می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.»

اصغری عنوان کرد: «البته کلاس‌های مجازی معایب بسیاری نیز دارد. متاسفانه دانش‌آموزان از کلاس‌های مجازی زیاد استقبال نمی‌کنند و اکثرا توجهی به درس ندارند و معلم نمی‌تواند آموزش‌های لازم را از طریق بستر مجازی به دانش‌آموزان درست منتقل کند و مشکلاتی همچون قطع و وصل شدن اینترنت و کندی شبکه وجود دارد.»

این آموزگار اظهار کرد: «اگر بخواهم به کلاس‌های مجازی نمره بدهم از 100 درصد انتظاری که داشته‌ام به ۲۰٪ تا ۲۵٪ می‌رسم. در صورتی که کلاس‌های حضوری عالی است و می‌توانیم خیلی گسترده‌تر و وسیع‌تر مطالب آموزشی بیشتر و بهتری را به دانش آموزان ارائه دهیم. ولی در شاد این شرایط محدود است، بنابراین دانش آموزان بسیار زیادی با این شرایط افت تحصیلی پیدا کرده‌اند.»

اصغری از حضور دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس گفت: «با بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان باز هم در فضای مجازی بودند، ولی تعداد کمی که در مدرسه حضور پیدا می‌کردند خیلی راضی بودند. در جلسات اول که مدارس حضوری بود در بچه‌ها شوق و شعف را می‌دیدم. دانش آموزان بیشتر در کلاس‌های حضوری پیشرفت می‌کردند.»

وی در پایان یادآوری کرد: «حمایت اولیا می‌تواند باعث پیشرفت دانش‌آموز در دوران کرونا و کلاس‌های مجازی شود. اما در امتحانات حضوری با اینکه دانش‌آموزان خیلی لطمه دیده بودند ولی شاید این بهترین همراه بود که دانش آموز تحصیل در شاد را جدی بگیرد. این راهکار معقول نبود ولی لازم بود.»

خبرنگار دانش‌آموز: هانیه محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار