برگزاری اتاق فکر دبیرخانه شهرستان بجنورد

بجنورد (پانا) - با حضور مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد، رییس اداره آموزش متوسطه آموزش وپرورش خراسان‌شمالی و تیم اتاق فکر، جلسه هم‌اندیشی در آموزشگاه نمونه دولتی نرجس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اتاق فکر دبیرخانه شهرستان بجنورد

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد با اشاره بر اهداف برگزاری اتاق فکر، اظهار کرد: اتاق فکر مرکز اندیشه ها است و محل مناسبی برای تبادل افکار مناسب، محل تصمیم گیری برای حل مسائل و چالش ها، تقویت اندیشه ها و استفاده از ایده های جدید، کیفیت بخشی آموزشی، تربیتی و اجرای برنامه های مطلوب در سطح مدارس است.
موسی علی نیا، تصریح کرد: تعداد ۷۲ هزار نفر دانش آموز، تعداد ۵ هزار نفر فرهنگی شاغل و ۵ هزار نفر فرهنگی بازنشسته و ۲ هزار نفر نیروی خرید خدمات و سوادآموزی و غیردولتی تحت پوشش آموزش و پرورش شهرستان بجنورد هستند که محقق شدن اهداف آموزش و پرورش، مستلزم برنامه ریزی و تدوین ایده های نو و خلاقانه با تفکر جمعی در اتاق فکر است.
علی نیا با تاکید بر اهداف سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب، گفت: مدیران مدارس باید طرح همگام با قرآن، همراه با نهج البلاغه را سرلوحه کار خود قرار دهند، بطوریکه دبیران شروع تدریس خود را در کلاس ها، با تلاوت آیه ای از قرآن مجید و یا بیان حدیثی از ائمه اطهار آغاز کنند تا اهداف تربیتی نیز در کنار آموزش ارتقاء یابد. با وجود اینکه حرکت مدارس باید در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین و تمام ساحتی باشد. بطوریکه تمام ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت، شامل: آموزشی، تربیتی، مهارتی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی، جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان در نظر گرفته شود و ارتقاء یابد.
در پایان اعضاء اتاق فکر به بررسی چالش ها و مسائل آموزشی و تربیتی از جمله تعامل با سواداموزی، مدیریت مالی، مدیریت فضای مجازی، نصب تابلو سردر مدارس مطابق استاندارد پرداختند و تعامل نظر داشتند.

خبرنگار: منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار