آمادگی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه در گفت‌وگو با همتای اوکراینی گفت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران هر گونه کمک و اقدام لازم را انجام دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه، ۲۸ بهمن) با «دمیترو کولبا» وزیر امورخارجه اوکراین در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تشکر از پیام تبریک همتای اوکراینی خود به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، اظهار کرد: دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری دو جانبه دارند و حضور تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در اوکراین نشان از ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه همکاری‌ها است.

وی همچنین بر عزم دولت جدید ایران برای گسترش و توسعه روابط دوجانبه بین ایران و اوکراین در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بحران ایجاد شده در روابط اوکراین و روسیه ضمن خرسندی از کاهش تنش‌ها ابراز امیدواری کرد که وضعیت جاری از طریق گفتگو و مجاری دیپلماتیک و بدون دخالت کشورهای ثالث حل و فصل شود.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: ما خواهان حفظ صلح و ثبات در منطقه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران هر گونه کمک و اقدام لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار