برگزاری آزمون سلامت‌ روان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در پردیس

پردیس (پانا) - مشاور دبیرستان شهید سلیمانی پردیس در رابطه با برگزاری آزمون سلامت روان گفت این آزمون در سامانه همگام، یکی از آزمون‌های مشاوره‌ای است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون سلامت‌ روان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی  در پردیس

محمد خرسندی تصریح کرد: در این آزمون از دانش‌آموزان تقریباً در 11 محور سوالاتی مرتبط با شخصیت آنها پرسیده می‌شود تا عواطف و هیجانات، عزت‌‌نفس، رفتارهای پرخطر به لحاظ فردی و خانوادگی آنان، مشکلات شدید روانی، مهارت‌های خودآگاهی، نحوه مقابله با مسائل و استرس‌هایی که به هر دانش‌آموز و نوجوان فشار وارد می‌کند، توسط این آزمون ارزیابی شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون سلامت روان برای پایه‌های هفتم و هشتم اجباری است، افزود: این آزمون باعث می‌شود تا دانش‌آموزان به لحاظ روحی و روانی خود را به درستی بشناسند و برای رفع مشکلات خود اقدام کنند.

مشاور دبیرستان شهید سلیمانی درباره آزمون‌های پایه نهم اظهار کرد: از دانش‌آموزان پایه‌ نهم آزمون‌های خاصی برای هدایت‌ تحصیلی گرفته می‌شود که برای انتخاب‌ رشته دانش‌آموز ضرورت دارد و این آزمون نیز اجباری است.

خرسندی تصریح کرد: در پایان آزمون دانش‌آموزان کارنامه‌ای را برای ما در سامانه‌ همگام ارسال می‌کنند که اگر دانش‌آموز به لحاظ خانوادگی و هم به لحاظ شخصیت یا به لحاظ فردی مشکلات خاصی داشته باشد قطعاً پیگیری خواهیم کرد و نیازها و خدماتی که لازم است به دانش‌آموز مورد نظر ارائه شود و شرایطی را که لازم است آن دانش‌آموز تحت پوشش آن قرار بگیرد را فراهم می‌کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: سجاد توحیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار