افت سرانه ورزشی دانش آموزان فارس

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان فارس 31 صدم متر مربع است که با میانگین سرانه ورزشی دانش آموزان کشور فاصله دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افت سرانه ورزشی دانش آموزان فارس

محمد خلیل عسکری در نشست بر خط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت ادارات آموزش و پرورش سراسر استان که باحضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی استان بالغ بر 908 هزار نفر می باشد افزود: فارس با فعالیت 59 اداره آموزش و پرورش در سراسر استان بزرگترین آموزش و پرورش کشور به لحاظ تعداد مناطق آموزشی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه از حیث جمعیت دانش آموزی نیز فارس سومین استان پرجمعیت کشور است افزود: در فارس 33 هزار و 910 کلاس درس در 6 هزار و 710 مدرسه وجود دارد.
عسکری گفت: در چند سال اخیر برنامه های خوبی در راستای مبارزه با کرونا در حوزه تربیت بدنی و سلامت صورت گرفته است که باید از متولیان این امر قدردانی کرد.
وی گفت: با تلاش های دولت و مجلس امیدواریم عدالت تربیتی با رسیدگی و توجهات لازم به مناطق محروم و کمتر برخوردار برقرار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در دوران کرونا خسارات زیادی در حوزه تربیت بدنی و زیستی به دانش‌آموزان وارد شده است گفت: از همین الان باید به فکر آسیب های جسمی دوران کرونا و پساکرونا باشیم و فضای ورزشی مدارس را برای استفاده دانش‌آموزان تجهیز کنیم.
عسکری گفت: خوشبختانه فرهنگیان فارس با استقبال بیش از 95 درصدی از واکسیناسیون در دوز اول و دوم نقش پررنگی در تشویق خانواده ها و دانش‌آموزان برای دریافت واکسن ایفا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: 96 درصد از دانش آموزان فارس نیز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و در دوز دوم نیز 89درصد واکسینه شدند.
وی گفت: آموزش و پرورش فارس با کمبود بیش از 740 دبیر تربیت بدنی مواجه است که انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش در این راستا همکاری های لازم را انجام دهد. همچنین در استان نیازمند 750 مراقب سلامت هستیم تا در کنار دبیران تربیت بدنی اهداف حوزه زیستی و تربیت بدنی را به خوبی تحقق بخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار