اعتکاف فرصتی برای توبه و دعای بندگان

جوادآباد (پانا) - سرپرست ستاد نماز جمعه بانوان شهرستان جوادآباد اعتکاف را توصیفی زیبا برای عبادت در مسجد توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اعتکاف فرصتی برای توبه و دعای بندگان

اکرم قمیان، سرپرست ستاد نماز جمعه بانوان جوادآباد در گفت و گو با پانا در رابطه با اعمال اعتکاف بیان کرد: در مراسم اعتکاف معتکفین باید روزه بگیرند و این سه روز که ایام البیض نام دارد روزه باشند. به نماز و دعا و عبادت در خلوت خود بپردازند. اعمال ایام البیض رو به‌جا می‌آورند. نماز جماعت و قرآن خواندن، نماز شب خواندن و نوافل را به‌جا آوردن و ذکر گفتن و دعا کردن و.... اینها از موارد اعمال اعتکاف هست.

قمیان درباره تاریخ اعتکاف گفت: اعتکاف از زمان حضرت ابراهیم(ع)بوده است. پیامبر(ص) هم سه روز اعتکاف در آخر ماه رمضان برگزار می‌کردند.‌ اعتکاف در واقع از خود و دنیا بریدن است که معتکف در این سه روز به توبه و دعا می‌پردازد و از گناهان خود پشیمان می‌شود و از خداوند می‌خواهد که او را ببخشد و پاک گرداند.

سرپرست ستاد نماز جمعه در آخر تصریح کرد: اعتکاف یکی از برکات ماه رجب است. در این سه روز که معتکف تدبر و تفکر می‌کند و خود را از بند دنیا و نفس خود باز می‌دارد. احساس سبکی و ارتباط از فرش تا عرش را می‌کند.‌ ان‌شاء‌الله خداوند توفیق معتکعف شدن را به همه بندگان مشتاقش بدهد و هیچ کس از این سفره و نعمت ماه رجب بی‌بهره نماند.

خبرنگار دانش‌آموز: تارا رضاپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار