افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل عنوان کرد توسعه فضای سبز این شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل شهرداری اردبیل، محمود صفری، شهردار اردبیل با اعلام این خبر افزود: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار لازم است و در این باره هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر است اعتبارات بخش فضای سبز در جاهای دیگر صرف نشود.

وی ادامه داد: با بکارگیری نیروهای متخصص در سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می شود فضای سبز در مناطق مختلف این شهر توسعه یابد.

به گفته شهردار اردبیل، طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت کارها قرار گرفته است.

صفری با بیان اینکه بحث بیمه ماشین‌آلات شهرداری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در مجموعه شهرداری است افزود:علاوه بر بیمه ماشین آلات شهرداری تلاش براین است ماشین آلات مورد نیاز شهرداری خریداری شده و در امورات جاری شهرداری بکارگیری شود.

وی از تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اردبیل با مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک به شورای شهر خبر داد وگفت: این رقم نسبت به بودجه امسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.

شهردار اردبیل اظهار کرد: سیستم جامع برف‌روبی برای اولین بار در مجموعه شهرداری اردبیل با تلاش متخصصان سازمان مطالعات شهری شهرداری اردبیل در حال تهیه بوده و از طرفی در حال تدوین چارت مدیریت بحران شهرداری متناسب با امکان بحران‌های قابل وقوع در سطح شهر هستیم.

صفری تصریح کرد: طرح تفصیلی این شهر باید به نحوی بازنگری و اصلاح شود تا ضمن رفع مشکلات موجود، به معنای واقعی در آینده گره‌گشای مشکلات مردم در ارتباط با مسایل مختلف شهری باشد.

وی تأثیر نپذیرفتن از ضابطه‌های دستوری و قفل نشدن بحث اقتصاد شهر در چارچوب طرح تفصیلی را از مزیت‌های این طرح دانست و گفت: مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی طرح تفصیلی شهر اردبیل را با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب نظران تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

شهردار اردبیل افزود: طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهر محسوب می‌شود که در مواجه با نارسایی های کالبدی - فضایی شهر به کار گرفته می‌شود.

صفری با اشاره به آماده شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل، بیان کرد: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار