استاندار اردبیل خواستار توزیع عادلانه اعتبارات کشوری شد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت استفاده از ظرفیت‌های تمام مناطق ضروری بوده و در این خصوص توزیع عادلانه اعتبارات، شاخص‌های استان را به میانگین کشوری می‌رساند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار اردبیل خواستار توزیع عادلانه اعتبارات کشوری شد

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در گفت و گو با رادیو سراسری اظهار کرد: تلاش می شود با همت و پیگیری بیشتر، عقب ماندگی های استان در حوزه شاخص های توسعه، به میانگین کشوری برسد.

وی استان اردبیل را به عنوان اولین استان کشور بعد از انقلاب و جزو استان های مولود انقلاب، عنوان کرد و افزود: اردبیل در فروردین ماه سال ۱۳۷۲ به عنوان استان در نقشه کشور مشخص و گام های اولیه برای توسعه آن برداشته شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام گرفته بعد از استان شدن اردبیل، تصریح کرد: این مزیت، نقطه عطفی در تاریخ توسعه و پیشرفت استان، در حوزه توسعه روستاها و راه‌ها، توسعه شهری و زیرساخت های اقتصادی و عمرانی بود.

عاملی بیان کرد: بعد از استان شدن، اتفاقات بسیار مهمی رخ داده و با اینکه برخی از این پیشرفت ها قبل از استان شدن نیز در اردبیل شروع شده بود، ولی در بحث زیرساخت ها از جمله جاده ها، عقب بودیم.

وی گفت: در حوزه بزرگراهی، میانگین کشوری در بزرگراهها نسبت به جاده های اصلی و فرعی ۲۴ درصد بوده که این میزان در استان ١١ درصد است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای اینکه، این عقب ماندگی ها جبران شود، کارهای مهمی در استان شروع شده که از جمله کارهایی که باید به نتیجه برسد، بحث بزرگراه شمال به جنوب استان بوده که بخشی انجام شده و مابقی در حال انجام است.

عاملی ادامه داد: از قسمت های باقی مانده نیز بخشی از مسیر در سال آینده زیر پیمان رفته و مسیر باقی مانده نیز بعد از آن اجرا می شود.

وی با یادآوری توسعه زیرساخت های ارتباطات، به اجرای پروژه راه آهن اردبیل _ میانه نیز اشاره کرد و افزود: از ۱۷۶ کیلومتر مسیر راه آهن، ۱۱۰ کیلومتر ریل گذاری شده و مابقی هم در حال اجرا بوده که با تکمیل این پروژه بخش عمده ای از زیرساخت های ارتباطی استان تسهیل و تامین می شود.

استاندار اردبیل از پیگیری اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و سپس اتصال این خط آهن به آذربایجان خبر داد و افزود: توجیه اقتصادی این اقدام نیز ارائه شده و تلاش های لازم برای تحقق آن انجام می شود.

عاملی بیان کرد: در سال های گذشته فرودگاه استان فاقد زیرساخت های مناسب بود که هم اکنون این زیرساخت ها ارتقا پیدا کرده و تلاش می شود با توافقات انجام گرفته تعداد پروازها هم در سال آینده بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به تجهیز فرودگاه به سیستم۲ katدر سال آینده، راه اندازی یک آشیانه و شرکت با بیس پروازی اردبیل در اولویت برنامه ها در این راستا است.

استاندار اردبیل در ادامه این گفت و گو به ایجاد زیرساخت ها برای توسعه کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: دشت مغان به عنوان ظرفیت ملی حوزه کشاورزی مطرح بوده و لازم است توجه ویژه به آن داشته باشیم.

عاملی اجرای شبکه پایاب خداآفرین را در راستای بهرمندی بهتر از ظرفیت کشاورزی دشت مغان ضروری دانست و افزود: تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این پایاب آبی شده که با این اقدام، یک میلیون تن به محصولات اضافه می شود.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این پایاب انجام شده و تلاش می شود تا ۱۴۰۲ به طور کامل به بهره برداری برسد.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی چند واحد صنایع تبدیلی در استان خبر داد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای بهره برداری بهتر از تولیدات کشاورزی ضروری بوده که احداث چندین واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

عاملی بیان کرد: حوزه گردشگری از دیگر بخش های مهمی است که می تواند در حوزه اقتصادی به تولید ثروت و ایجاد اشتغال کمک کند.

وی اظهار کرد: با اینکه تلاش های بیشتری در استان در این بخش انجام شده، ولی باید اقدامات برای تولید ثروت از این محل بیشتر شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این حوزه نیز از بخش های ثروت ساز است، گفت: برنامه ریزی هایی برای شروع پروژه ها در حوزه گردشگری انجام شده که در سال آینده با قوت عملیاتی می شود.

عاملی به مغفول ماندن حوزه معدن در سال های گذشته در استان اشاره کرد و افزود: معادنی در جنوب استان و مشگین شهر وجود دارد که با استخراج و تبدیل به ثروت در این حوزه، اشتغالزایی و بهره برداری از این ظرفیت را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه، انقلاب اسلامی را ثمره مجاهدت سالیان سال انسان های بزرگی دانست که بی دریغ برای به نتیجه رسیدن گفتمان انقلاب تلاش کردند.

استاندار اردبیل افزود: در چنین ایامی، گفتمان انقلاب خود را در پرچم عزت و افتخار کشور نشان داد و دستاوردهایی چون استقلال، پیشرفت و آزادی را به ارمغان آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار