مجلس دانش‌آموزی نقطه عطفی در نظام اجتماعی مدارس است

دماوند (پانا) - کارشناس سازمان دانش‌آموزی دماوند گفت مجلس دانش‌آموزی نقطه عطفی در نظام تحولی و اجتماعی مدارس است و با واگذاری مسئولیت به نمایندگان تمرین مسئولیت‌پذیری شکل می‌گیرد و ضوابط اداری و کاری را یاد می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی نقطه عطفی در نظام اجتماعی مدارس است

زهرا حاج علیرضایی، کارشناس سازمان دانش‌آموزی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «مجلس‌ دانش‌آموزی نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت نمایندگانش دارد، زیرا با واگذاری مسئولیت به آن‌ها نمایندگان تمرین مسئولیت‌پذیری می‌کنند و بسیاری از ضوابط کاری و اداری را یاد می‌گیرند و می‌توانند در آینده به عنوان مسئولین نظام جمهوری اسلامی مفید باشند.»

وی خاطرنشان کرد: «با تصویب اسناد و ارائه آن‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی تاثیر مثبتی در شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دارد و باعث حضور فعال و با نشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌ها و رشد و پرورش اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود، این اتفاق مهمی است که مدارس است.»

علیرضایی ادامه داد: «افزایش مشارکت اقشار مختلف در امور مختلف از قبیل امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قدرت فن بیان و توانایی تصمیم‌گیری در لحظات مهم سطح علمی نسبتا بالا در مورد مسائل آموزشی و آگاهی نسبی از وضعیت آموزشی کشور است.»

وی تصریح کرد: «مجلس دانش‌آموزی در شکل‌گیری هویت نمایندگانش تاثیر دارد و مواردی مثل قدرت تصمیم‌گیری و فن بیان و جسارت بیان نظراتشان را در نمایندگان افزایش می‌دهد. البته این موارد آرمانی بوده و با واقعیت بسیار فاصله دارد که ضروری است برای حقیقی شدن آن تلاش کنیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار