معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مراکز علمی و دانشگاهی تعاون راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری، بر ارتباط مستمر و فعال دانشگاه‌ها و بخش تعاون از راه‌اندازی مراکز علمی و دانشگاهی در این حوزه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مراکز علمی و دانشگاهی تعاون راه‌اندازی می‌شود

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «مهدی مسکنی» گفت: دانشگاه علم و صنعت به عنوان اولین مرکز دانشگاهی برای تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف راه‌اندازی این مراکز انتخاب شد که به این منظور اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علم و صنعت ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را نتیجه تعاون دانست و گفت: انقلابیون با تعاون وهمدلی بنیان طاغوت و سلطنت را در کشور از بین بردند.

معاون امور تعاون با بیان اینکه تعاون بخش مغفول مانده از اقتصاد اسلامی است، افزود: بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی موظف شد قانون تعاون را در سال ۱۳۸۷ تدوین و تصویب کند.

مسکنی ادامه داد: در سیاست‌های کلی اصل ۴۳ و ۴۴ قرار بر این است که ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور متعلق به بخش تعاون باشد.

وی افزود: تعاون می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و مسائل کسب و کارها باشد.

وی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون موظف است ۷۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد که در همین راستا در ماه گذشته اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه فضای کسب و کار به استان‌ها ابلاغ شد.

معاون امور تعاون با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند تا ۵۰۰ میلیون تومان بدون چک و سفته تسهیلات دریافت کنند افزود: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مقیاس در قالب تعاونی برای توسعه کسب و کارمی توانند تا ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹۷ هزار تعاونی در کشور فعال است که ۲۵ درصد از آنها تولیدی هستند.

مسکنی تأکید کرد: ۷۰ درصد بار مسافری کشور و ۳۰ درصد حمل و نقل ریلی برعهده تعاونی‌ها است.

مسکنی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علم و صنعت بتواند با مشاوره علمی ارتباط بین بخش تعاون، صنعت و خدمات را تسهیل و تسریع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار