شهید احمد قاسمی و شهادت با وضوی خون

قم(پانا) - شهید احمد قاسمی از جمله شهدای والامقامی است که هنگام وضو، به شهادت رسید و خونین بال به لقای پروردگارش شتافت.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید احمد قاسمی و شهادت با وضوی خون

وقتی صحبت از شهیدان به میان می آید، نام شهدای زیادی از ذهن می گذرد که آوازه دلاوری آنها همه جا را فراگرفته است؛ شهیدانی که با شجاعت و دلیرمردی و حضور قهرمانانه در وسط میدان، نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کردند.

شهید احمد قاسمی جوانی از همین خطه دلیر مردان بود که حضورش در جبهه حق علیه باطل، مانند دیگر شهدا خالصانه و پر ثمر بود و با جهاد در راه خدا و بذل جان خود به درجه رفیع شهادت رسید. مظلومیتش کافی بود تا او که جوانی غریب در نزد خاکیان و آشنا در نزد آسمانیان بود، انتخاب شده راه سیدالشهدا(ع) باشد.

شهید احمد قاسمی، فرزند علی محمد 10 آذر سال 1341 در روستای صرم در شهرستان کهک قم به دنیا آمد. او و پدر و برادرانش به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و مخارج زندگی خود را از این راه تامین می کردند.

با شروع جنگ تحمیلی، احمد برای انجام خدمت مقدس سربازی عازم جبهه و مجذوب حال و هوای دیدنی جبهه ها و خلوص و سبک زندگی بی ریای رزمندگان اسلام شد.

سال 1361 در چنین روزی 18 بهمن، در منطقه رقابیه و عملیات والفجر، احمد آستین هایش را بالا می زد که وضو بگیرد و خودش را برای نماز آماده سازد. در حالی که ذکری زیر لب زمزمه می کرد، با برخورد خمپاره دشمن نقش بر زمین شد و وضویی از جنس خون ساخت و پروانه وار به دیدار معبودش شتافت.

شهید احمد قاسمی همچون دیگر شهدای گلگون کفن ایران، جوانمردانه و با غیرت جنگیدند تا از آرمان ها دفاع کنند، کوچه ها را به نامشان ثبت کردند که هیچ کسی در معبر دنیا راهش را گم نکند و از گذرگاه نام و یاد شهدا، با آرامش به منزل مقصود خود برسد.

دانش آموزان خبرنگار: مائده عسگری- فاطمه یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار