عوامل گرایش نوجوانان به اعتیاد

شهرکرد(پانا) - در مسجد امام هادی جلسه دوم روانشناسی با موضوع اعتیاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
عوامل گرایش نوجوانان به اعتیاد

پریچهر سلطانی مشاور و روانشناس در ابتدا ضمن تشریح عواملی که یک فرد به سمت اعتیاد می‌رود، گفت:عوامل زیادی وجود داردکه نوجوان به سمت اعتیاد میرود یکی از این عوامل بی‌توجهی خانواده و دوستان ناباب است.

پریچهر سلطانی اعتیاد را به یک درخت تشبیه کرد و گفت:ابتدا عواملی مانند بی‌توجهی خانواده، دوستان ناباب، نداشتن مهارت نه گفتن،شرایط مالی،ساده لوحی نوجوان باعث می‌شود نوجوان به سمت اعتیاد برود،و اینجاست که این ریشه ها تقویت شده اند.

وبعد برای اولین بار مواد را مصرف می‌کند و به مصرف کردن مواد عادت می‌کند،و تنه درخت استوار شده و بعد ناهنجاری هایی از جمله،فساد جامعه،کم ارزش شدن،کم شدن اعتماد به نفس،خشونت در خانه،اختلال در هزینه ها،بیماری،تغیر شکل ظاهری و طلاق منجر می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد:هر فردی باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و تاب آور باشد یعنی توان بالایی در حل مشکلات داشته باشد. وقتی اعتماد به نفس جوانان و نوجوانان کم شود و به سمت اعتیاد کشیده شوند باعث بیکاری در جامعه ،فساد،ناهنجاری در جامعه می‌شود.

سلطانی در آخر تصریح کرد:هر نفر باید یک گروه همدل تشکیل بدهد به این صورت که اگر کسی در اطراف ما مشکلی دارد به او در حل مشکل کمک کنیم تا جامعه شاداب،سالم،و قدرتمند داشته باشیم.

خبرنگار پانا:فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار