در نشست هم‌افزایی معاونین پرورشی مناطق ۲۲ گانه شهرستانهای استان تهران مطرح شد:

با آموزش‌های مناسب، قدرت تاب‌آوری‌ افراد خانواده را بالا ببریم

شهریار (پانا) - با حضور مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نشست هم افزایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در سالن هم‌اندیشی اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
با آموزش‌های مناسب، قدرت تاب‌آوری‌ افراد خانواده را بالا ببریم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسعود شکوهی با گرامیداشت هفته امور تربیتی و یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر گفت: اینکه در شرایط سخت کنونی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ بزرگترین نعمتی که خدای متعال برای ما که همان سلامتی است، امروز در این شرایط کنار یکدیگر جمع شده‌اید، نشان از اهمیت مسولیتی است که در قبال دانش‌آموزان داریم و باید تلاشمان را برای حفظ این سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه بی‌وقفه و مستمر ادامه دهیم و قطعاً قدردان این زحمات شما، فقط لطف و کرم الهی است که پاداشش غیرقابل تصور ماست.

وی با اشاره به اینکه یکی از پرچالش‌ترین استانهای کشور به دلیل جمعیت بالا و تنوع قومیتی و فرهنگی، شهرستان‌های استان تهران است، گفت: هر دو هفته یکبار جلسات نماد با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش برگزار می‌شود و در جلسه اخیری که با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد، وی هیچ وظیفه‌ای را مهم‌تر از نماد در آموزش و پرورش ندانست و گفت: مقدم بر هر تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش باید اجرای کامل طرح نماد در سطح مدرسه و منطقه باشد.

شکوهی با اشاره به اهمیت موضوع نماد گفت: حتما با برنامه‌ریزی‌های دقیق در مناطق با مسولیت خودتان این طرح را پیش ببرید و در این مسیر باید همکاران خود در ادارات و مدیران مدارس را برای اجرای کار توجیه کنید، چرا که خیلی از حوادث را می‌توان با ورود به موقع پیشگیری شود.

این مقام مسئول گفت: در مدیریت موفق بحران اولین چیزی که اهمیت دارد، زمان است، بعد پیش‌بینی وقوع بحران و سپس اقداماتی که ما در هنگامه وقوع بحران، حین بحران و بعد از بحران باید برنامه‌ریزی کنیم‌.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: ما به عنوان یک مدیر باید نقاط بحرانی را تشخیص داده، تا بتوانیم به موقع پیشگیری کنیم، چرا که اگر ما به سمت بحران نرویم، بحران به سرعت سراغ ما خواهد آمد.

شکوهی، آموزش برای همه افراد خانواده را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در شرایطی که بخاطر شیوع ویروس کرونا مدت زمان حضور افراد خانواده در کنار یکدیگر زیاد شده است، باید با آموزش‌های به روز و مناسب، تاب‌آوری همه افراد خانواده را بالا ببریم تا در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی متاثر از این شرایط تلاش کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار