در گفت‌وگو با پانا

علی شاه حاتمی: درآمد فیلم بعدی‌مان صرف ساخت مدرسه در مناطق محروم می‌شود

هنرمندان نباید فقط در صفحه شخصی و اینستاگرام کنار مردم باشند

تهران (پانا) - علی شاه حاتمی از صرف درآمدهای فیلم آینده‌شان برای ساخت مدرسه در مناطق محروم خبر داد و گفت او و پسرش قصه‌ای خواهند ساخت که تمام درآمدش هزینه ساخت مدرسه در مناطق محروم و کپرنشین شود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
علی شاه حاتمی: درآمد فیلم بعدی‌مان صرف ساخت مدرسه در مناطق محروم می‌شود

علی شاه حاتمی و پسرش امسال با فیلم «ماهان» در جشنواره فیلم فجر حضور دارند فیلمی که تمام فروش آن صرف کمک به بیماران سرطانی می‌شود حال تصمیم دارند درآمد فیلم آینده خود را صرف مدرسه‌سازی کنند.

علی شاه حاتمی که به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ماهان» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با پانا درباره این فیلم توضیح داد: ما قصد رقابت با کسی را نداریم و سعی کردیم فیلمی خوب بسازیم. فیلمی که از هر فریم آن امید ببارد.

وی با تاکید بر این که در شرایط بد جامعه که ناامیدی مطلق بر مردم حاکم شده به کارگردانی پسرش حمید شاه حاتمی فیلمی امیدبخش ساخته‌اند، تصریح کرد: دیالوگی در «ماهان» هست که باید با آب طلا نوشته شود: «امید می‌تواند حتی مسیر گلوله‌ای را که به سمت تو شلیک می‌شود تغییر دهد»

شاه حاتمی با اشاره به ارزش‌های فیلم «ماهان» خاطرنشان کرد: این فیلم از دو جنبه برای من ارزشمند است، ابتدا امیدبخشی است به ویژه برای کسانی که در حال مبارزه با سرطان هستند و دومین ارزش که اتفاقی عجیب نه در سینمای ایران بلکه در سینمای جهان محسوب می‌شود و می تواند سرآغاز بسیاری از اتفاقات خوب در سینمای ایران باشد، اختصاص تمام درآمدهای حاصل از این فیلم به درمان کودکان سرطانی است.

وی با بیان این که موسسه خیره‌ای در این خصوص پیدا کرده‌اند که در تیتراژ ابتدایی فیلم هم به نام آن اشاره شده، گفت: علاوه بر اختصاص درآمدهای اکران این فیلم به کودکان سرطانی، رایت این فیلم به کشورهای خارجی هم به صورت رایگان اعطا خواهد شد و درآمدهای حاصل از نمایش یا پخش آن در هر کشور برای کودکان بیمار آن کشور هزینه می‌شود.

شاه حاتمی در خصوص دلیل این تصمیم توضیح داد: به دلیل مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، تمامی مراکز خیریه به بیماران سرطانی اعلام کرده‌اند که درآمدشان کم شده است و ما به این فکر کردیم که می توانیم یک قدم در این راستا برداریم و فیلمی بسازیم که برای اولین بار نه درآمد فروش یک سانس‌اش را بلکه تمام درآمدش را به این موضوع اختصاص دهد.

وی افزود: هنرمند باید همیشه نسبت به جامعه واکنش نشان دهد البته این واکنش باید به صورت عملی باشد نه با عکس گذاشتن در اینستاگرام و ... تنها نقش هنرمند هنرآفرینی نیست و هنر واقعی این است که در کنار مردمش باشد. اگر وزارت ارشاد در زمان مناسبی «ماهان» را اکران کند، می‌توانیم پس از پرداخت هزینه‌ها، درآمدهای حاصل از اکران را در اختیار موسسه درنظر گرفته شده برای کمک به درمان کودکان سرطانی قرار دهیم. با توجه به این که مردم ما ثابت کرده‌اند که فوق العاده هستند و در بدترین شرایط اقتصادی زندگی می کنند اما نخستین گام را در امور خیریه همین مردم برمی دارند، امید داریم فیلم فروش خوبی داشته باشد. همچنین باید تمام هنرمندان نسبت به این فیلم در راستای کمک به کودکان سرطانی اعلام موضع کنند.

کارگردان سریال «خوش رکاب» ضمن انتقاد از برخی مسوولانی که قول‌هایی دادند و عمل نکردند، گفت: برخی از این مسئولان به زخم‌های مردم خندیدند در حالی که باید به مردم امید داد. همین مردم ما را بزرگ کردند و حالا ما به عنوان هنرمند باید در کنارشان باشیم. برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات به دست هنرمندان حل خواهد شد و به همین دلیل هزینه های فیلم بعدی ما هم برای ساخت مدرسه در مناطق محروم و کپرنشین هزینه خواهد شد. امیدوارم ایده اختصاص تمامی درآمد فیلم به امور خیریه در تمام دنیا رواج پیدا کند.

شاه حاتمی همچنین در نقد خبرهای منتشر شده در خصوص پسرش با عنوان آقازاده اظهار کرد: حدود 9 سال پیش در جشنواره کودک با فیلمی که همراه پسرم ساخته بودیم حضور داشتیم و همان فیلم جایزه بهترین کارگردانی جشنواره رشد را دریافت کرد و چندین حضور بین‌المللی را تجربه کرد. نمی توان به کسی که خودش ده سال پیش جایزه گرفته آقازاده گفت. آن هم کسی که چنین قدمی در جهت کمک به کودکان سرطانی برداشته است. ما به دنبال رقابت در سینما نیستیم و می خواهیم با فقر رقابت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار