مدیران مدارس باید گفتار دانش‌آموزان پرخطر را جدی بگیرند

تهران(پانا)- در جلسه آموزشی- تخصصی ویژه مشاوران و مدیران منطقه 4 که با موضوع کمیته فوریتهای اضطرار مشاوره و آشنایی با نحوه برخورد با دانش‌آموزان پرخطر، با هدف توانمندسازی نیروها برگزار و بر رفتار درست و پیشگیرانه با رفتار و گفتار دانش‌آموزان تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس باید گفتار دانش‌آموزان پرخطر را جدی بگیرند

کارگاه تخصصی کمیته فوریت‌های آموزش و پرورش منطقه 4 ویژه مراقبین سلامت، معاونین پرورشی، مدیران محترم تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی- غیردولتی) به صورت آنلاین در فضای مجازی با حضور عزت الله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره شهر تهران، محمد حسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 4 برگزارشد.

محمد حسین لونی درابتدای جلسه، ضمن خیر مقدم به اعضای کمیته فوریتهای روانی گفت: کرونا موجب تشدید عوامل مخاطره‌آمیز بهداشت روان در دانش آموزان و خانواده ها شد و تبعات آن، از جمله سوگ از دست دادن عزیزان و نیز استرس‌های ناشی از بیماری و ابتلا به آن، موجب فشار گسترده‌ای به کیفیت زندگی بشر شدو مدیران و مسولان مدارس باید بیش از قبل به آنها توجه کنند.

در ادامه علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 ادامه داد: دانش آموزان بیشتر از هر زمان دیگری بعد از کرونا متأثر از عوامل مخاطره‌آمیز هستند و لازم است با راهکارهای مختلف، ضمن کاهش و کنترل عوامل مخاطره آمیز، نسبت به محافظت و نیز ارتقای تاب‌آوری آنها در برابر مشکلات جسمی و رو حی دانش آموزان مشاوران و کادر مدرسه توجه بیشتری داشته باشند.

گلشن با اشاره به اینکه دانش آموزان اگر در مدرسه احساس مسولیت کافی برای تلاش وکوشش کنند و موانع موجود از پیش ساخته در راه موفقیت از همه مدارس برطرف شد، گفت: با همکاری دانش آموزان بسیاری از شرایط منفی که موجب آسیب به آنها می شود را شناسایی کرد تا به موفقیت دست یابندو به طریقی موفقیت را در یکی از بخش‌های مهم زندگی تجربه کنند.

عزیزاله بابلی بهمئی؛ رئیس اداره مشاوره شهرتهران در جلسه کمیته فوریتهای آموزش و پرورش منطقه 4 با اشاره به اینکه بعد از کرونا ارتباط دانش آموزان و کادر مدرسه باید ارتباطی صمیمی باشد ادامه داد: توجه به روح و روان دانش آموزان از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود، در حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فعالیت های زیادی انجام می شود، اما به ضرورت کمیته فوریتها در منطقه و مدیران مدارس باید به گفتار دانش آموزان از قبیل افکار خودکشی وخودزنی را جدی بگیرند و نیاز به مداخلات عمیق تر و جدی تر باشد؛ از طریق سامانه دانش آموز به مرکز مشاوره معرفی می شوند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی شهر تهران گفت: تماس گسترده و روزانه مشاوران مدارس با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، ارائه خدمات ضروری مشاوره و مددکاری اجتماعی، راه اندازی خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و خودمراقبتی، شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات مورد نیاز به ایشان، بخشی از خدمات مشاوره برای حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان و محافظت از آنها در برابر مخاطرات روانی اجتماعی است.

در ادامه بابلی به اهمیت آزمون های مشاوره ای اهمیت ارتباط و هماهنگی تیپ شخصیتی وعلایق و رشته تحصیلی اشاره کرد و گفت: هدایت تحصیلی از دوران پیش از دبستان آغاز می شود. هدایت تحصیلی مهمترین فرآیند برای آینده شغلی هر فرد است که با بررسی معیارهای مختلفی مانند استعدادها، علایق و کسب اطلاعات و آگاهی در مورد رشته مورد نظر، فرد می‌تواند انتخاب درستی داشته باشد، یک هدایت کامل براساس علایق استعداد نیازهای خود فرد وجامعه شکل می گیرد و هدایت تحصیلی یک فرآیند است.

بابلی درادامه افزود: در راستای هدایت متوازن، دانش آموزان باید از ظرفیت رشته ها ونیازهای جامعه آگاه شوندو آزمونهای مشاوره ای و نظر دانش آموزکه در سایت همگام ثبت می‌شود بسیار کمک کننده است.

در ادامه عزیزالله بابلی ضمن تشکر و قدردانی از مشاوران منطقه 4، عنوان کرد: برای کوشش و تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، بویژه در دوران کرونا، امید است در آینده نیز همچنان با کمک یکدیگر بتوانیم گام های بلندتری برای ارتقای بهبود مشکلات روان دانش‌آموزان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار