تجهیز بیش از ۱۸۰۰ مدرسه به اینترنت پرسرعت رایگان دراستان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت:تعداد ۱۸۶۸ مدرسه شهری و روستایی در استان به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز بیش از ۱۸۰۰ مدرسه به اینترنت پرسرعت رایگان دراستان اردبیل

بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی شهرستان مرزی اصلاندوز با اشاره به تجهیز یک‌هزار و ۸۶۸ مدرسه شهری و روستایی استان به اینترنت پرسرعت اظهار کرد: بزرگترین کار جهادی در آموزش و پرورش تجهیز این تعداد مدرسه به فیبر نوری، مودم و مصرف اینترنت به‌صورت کاملا رایگان است.

وی در ادامه از بهره‌برداری تعداد ۸۰ سایت به ارزش ۱۲۰میلیارد تومان در سطح استان خبر داد و افزود: مناطق محروم، کم جمعیت و کوهستانی از اعتبارات دولتی مورد توجه جدی اداره کل هستند که افتخار می‌کنیم جزو ۶ استان برتر کشور در حوزه ارتباطات و اینترنت پرسرعت هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از پوشش تلفن همراه ۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اصلاندوز خبر داد و بیان کرد: در پنج سال گذشته تنها ۵ روستا به تلفن همراه دسترسی داشتند که خوشبختانه امسال به ۸۰ روستا افزایش یافته است.

رزمی با بیان اینکه تعداد ۶۳ روستای شهرستان اصلاندوز از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ طبق تعهد دولت تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر پروژه‌ سایت ارتباطی و اینترنت پرسرعت روستای احمدلو و قشلاقات همجوار شهرستان اصلاندوز با اعتبار ۲ میلیارد تومان با حضور امام جمعه، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه عشایری، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان و اهالی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار