نشست هم‌اندیشی فرماندار پردیس با فعالان عرصه اطلاع‌رسانی شهرستان

پردیس (پانا) - فرماندار شهرستان پردیس طی نشستی با مدیران، مسئولان روابط عمومی ادارات، اصحاب رسانه، راهکارهای بهبود اطلاع رسانی در شهرستان پردیس و نکاتی در عرصه خبرنگاری را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم‌اندیشی فرماندار پردیس با فعالان عرصه اطلاع‌رسانی  شهرستان

به گزارش دفتر اطلاع رسانی روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پردیس، ظفر پورابراهیم در ابتدای سخنان خود خبرنگاری را یک امری مقدس در نظام اسلامی دانست و افزود: حوزه اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای خبرنگار در یک سو و تکنیک‌های خبری در سوی دیگر قرار دارد و در بعضی موارد اقداماتی انجام می‌گیرد که با هیچ ماده قانونی و دستورالعملی مشکلی ندارند، اما اگر از نظر اخلاق دینی، انقلابی و اسلامی آن را بررسی کنیم مغایرت‌ها و اشکالاتی دارند.

پورابراهیم خاطرنشان کرد: اخلاق در حوزه رسانه باید با سطح انقلاب‌ اسلامی و اصول اعتقادی ما هم‌خوانی داشته باشد و براین باور هستیم که اطلاع از اخبار مفید حق مردم است و ما یک نقطه ضعف جدی در این زمینه داریم که اگر بهبود پیدا نکند ضربات سنگینی به کشور وارد می‌کند.

فرماندار پردیس خبرنگاران را امانتدار مردم دانست و گفت: مهمترین وظیفه آن ها امانتداری خبر و اطلاع رسانی درست آن است و در دسترسی به اطلاعات و انتقال آن به مردم روابط عمومی‌ها نیز امانتدار هستند و مردم حق این را دارند که از اخبار مفید از طریق اصحاب رسانه مطلع شوند و ما تلاش می‌کنیم این اقدام را در سطح شهرستان به عنوان یک بستر و زمینه شروع کنیم زیرا در حوزه اطلاع‌رسانی ادارات شهرستان نقص‌هایی وجود دارد.

پور ابراهیم افزود: باید فضای سالم برای اطلاع‌رسانی بنیانگذاری شود و آزادی عمل خبرنگاران نیز مهم است و باید انتقاد مفید، سازنده و منطبق با مصالح جامعه توسط خبرنگاران ارائه شود و روابط عمومی‌ها نیز لازم است حتماً فعال شوند و پایش رسانه‌ها و فضای‌عمومی را انجام دهند و از برآورد آن تصمیم‌سازی کنند تا امور بهتر انجام گیرد و از اشتباهات پیشگیری شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره های آموزشی برای روابط عمومی ها و خبرنگاران، فعالیت تخصصی را گسترش دهیم و اقدامات مثبت و سازنده‌ای برای بهبود وضعیت اطلاع رسانی در شهرستان انجام شود تا ارتقا و بهبود ارتباطات مردمی بتواند امیدآفرینی صحیح را در جامعه افزایش دهد.

در ابتدای این جلسه افراد حاضر به معرفی خود و تشریح شرایط ادارات شهرستان در زمینه اطلاع رسانی و افکار سنجی پرداختند و در پایان نیز راهکارهایی برای دستیابی به اهداف این حوزه پیشنهاد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار