رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک؛

نقش مؤثر هنر در معرفی و حفظ شعائر انقلاب اسلامی

قرچک(پانا)- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در نمایشگاه هنری طلیعه فجر، هنر را به‌منزله‌ زبانی که برای همه‌ مردم با هر ملیتی قابل فهم است، دانست که این ویژگی هنر به خوبی نقش موثر آن‌ را در معرفی و حفظ شعائر انقلاب اسلامی آشکار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش مؤثر هنر در معرفی و حفظ شعائر انقلاب اسلامی

در آستانه‌ ایام‌الله دهه مبارک فجر و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای انقلاب اسلامی، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با شرکت اساتید و هنرمندان شهرستان قرچک در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

در حاشیه آیین افتتاحیه‌ این نمایشگاه هنری، محمود برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در گفتگو با پانا بیان کرد: این نمایشگاه برگرفته از آثار ۲۹ هنرمند خوش‌ذوق شهرستان قرچک در بیش از ده رشته‌ی هنرهای تجسمی از قبیل: نگارگری، خوش‌نویسی، رنگ‌روغن، نقاشی‌خط، سیاه‌قلم و... می‌باشد که به همت انجمن‌های هنرهای تجسمی و خوش‌نویسان شهرستان قرچک شکل گرفته است.

برزگر با استناد به فرمایش رهبر انقلاب و ضمن تشریح اهمیت و نقش موثر هنر در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروزه هنر، بهترین وسیله برای ثبت و ماندگاری یاد و خاطره‌ شهدای انقلاب اسلامی برای نسل‌های بعد است؛ هنر همچنین به‌منزله‌ی زبانی است که برای همه‌ مردم با هر ملیتی قابل فهم است و این ویژگی هنر به خوبی نقش موثر آن‌ را در معرفی و حفظ شعائر انقلاب اسلامی آشکار می‌کند.

وی در ادامه افزود: خلق آثار هنری در حوزه‌ انقلاب اسلامی و شهدا می‌تواند در روحیه و روند فکری هنرمند نیز اثرگذار باشد و برای تولید آثار فاخر، مشوقی برای مطالعات هرچه بیشتر او در این زمینه‌ها شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در خصوص هرگونه حمایت از هنرمندان این شهرستان اعلام آمادگی و همکاری کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک هرگونه تمهیدات لازم جهت رشد و پیشرفت هنرمندان شهرستان را به کار خواهد گرفت و همواره حامی فعالیت‌های هنری از جمله برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در این شهرستان است.

شایان ذکر است که نمایشگاه طلیعه فجر تا ۲۱ بهمن ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک دایر می‌باشد و عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه هنری بازدید کنند.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار