چگونه از امن بودن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شویم؟

تهران (پانا) - این روزها خرید اینترنتی بسیار شایع‌ شده است و در این میان تبهکاران هم دست به کار شده‌اند تا از خریداران آنلاین کلاهبرداری کنند اما چگونه و از کجا بفهمیم یک سایت برای خرید اینترنتی معتبر و قابل اعتماد است؟

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
چگونه از امن بودن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شویم؟

به گزارش تبیان، اگر در سال های گذشته فرآیند خرید یک محصول عبارت بود از تصمیم برای خرید، آماده شدن و طی کردن مسیر خانه تا فروشگاه یا بازار، جست و جو به دنبال کالای مورد نظر، مقایسه قیمت بین چندین فروشگاه، خرید و در نهایت برگشت به خانه، حالا و به لطف اینترنت و البته فروشگاه های اینترنتی، می توانید در حالی که روی مبل دراز کشیده اید و در حال دیدن برنامه تلویزیونی مورد علاقه خودتان هستید، هر کالایی را به راحتی از انبوه وب سایت های فروش اینترنتی خریداری کنید. البته این آسانی خالی از ایراد هم نیست و به جز مصرف حجم گرانبهای اینترنت برای مقایسه قیمت در فروشگاه های مختلف، موضوع امنیت وب سایت های فروش آنلاین اصلی ترین و بزرگترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد. گسترش فوق العاده سریع اینترنت در ایران که طبق معمول با سخت گیری های بی دلیل و عدم درک درست فرصت ها همراه بود، امکان ایجاد بستری امن توسط مسئولان را از بین برد و حالا باید پس از گذشت چند سال از فراگیر شدن فروشگاه های اینترنتی به فکر فرهنگ سازی و توصیه رعایت نکات ایمنی به کاربران باشیم.

البته موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست و تنها کافی است چند مورد ساده را در نظر داشته باشید تا خریدهای شما از اینترنت همگی در دسته خریدهای امن قرار داشته باشند و خدای ناخواسته سرمایه ای که با زحمت به دست آورده و در بانک پس انداز کرده اید به دست افراد سودجو قرار نگیرد.

گام اول: از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

گام دوم: درگاه بانکی را بررسی کنید.

گام سوم: به نماد اعتماد الکترونیکی توجه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار