هشدار پلیس؛ در خریدهای اینترنتی از وجود محل کسب آنان مطمئن‌ شوید‌

تهران (پانا) - معاون‌اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان هشدار داد قبل از خرید کالا از فروشندگان ناشناس در بسترهای فضای مجازی از صحت آدرس فعالیت آنان مطمئن شوند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار پلیس؛ در خریدهای اینترنتی از وجود محل کسب آنان مطمئن‌ شوید‌

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید سلطانی پاجی گفت: چندین شکایت حضوری به کلانتری های پایتخت مطرح‌ شد مبنی بر اینکه مالباختگان‌ اجناس مورد نظر خود را از فروشندگانی در فضای مجازی خرید می کردند و پس از تماس با آنان و مشاهده آدرس فعالیت، مطمئن می شدند فروشنده واقعی هستند و کل یا قسمتی از مبلغ کالا را قبل تحویل گرفتن جنس پرداخت می نمودند.

وی افزود: پس از واریز مبلغ و در مهلت توافق شده جنس بدستشان نمی رسید و با پیگیری های بعدی با خاموش شدن خط فروشنده مواجه می شدند.

این‌مقام‌ انتظامی اظهار کرد: خریدار مضطرب به آدرسی که در سایت، اپلیکیشن یا صفحه فروشنده ذکر شده بود مراجعه می نمود که متوجه می شد یا نشانی وجود خارجی نداشت یا مدت هاست از آن‌محل رفته یا آنکه اصلا سابقه فعالیت در آن‌ مکان نداشته است.

‌سلطانی پاجی به شهروندان توصیه کرد: صرف ذکر نشانی از سوی فروشنده ناشناس دلیلی بر فعالیت واقعی‌ آنان در محل اشاره شده ندارد و حتما قبل واریز وجه معامله با حضور فیزیکی‌ (چرا که بعضا ممکن است کلاهبردار از طریق تماس تصویری خریدار را قانع کند که محل کسبش معتبر است) از فعالیت فروشنده اطمینان‌حاصل کنند تا در صورت بروز مشکلات قانونی، در دسترس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار