وینگو بگوویچ:

هنر اسکووچیچ بازی گرفتن از ستاره‌ها است

پرسپولیس با یحیی گل محمدی می‌تواند برای ششمین بار متوالی قهرمانی شود

تهران (پانا) - سرمربی جدید شاهین بوشهر معتقد است پرسپولیس توانایی ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
هنر اسکووچیچ بازی گرفتن از ستاره‌ها است

به گزارش ایران ورزشی، وینکو بگوویچ سرمربی کروات سابق پرسپولیس معتقد است مربیان کروات نقش مهمی در رشد و ترقی فوتبال ایران داشته‌اند. وینگو در مصاحبه با ایران ورزشی در خصوص مسائل مختلف فوتبال ایران صحبت کرد.

ایران با سرمربیگری هموطن‌تان اسکوچیچ به جام جهانی صعود کرد...

نقش سرمربی کروات تیم ملی ایران در صعود زودهنگام تیم ملی ایران غیرقابل انکار است و او موفق شد مانند بقیه مربیان کروات در فوتبال ایران تأثیرگذار و مؤثر ظاهر شود. او پس از چند سال حضور در فوتبال ایران، به‌دلیل شناخت خوب و درک عالی که از شرایط فوتبالیست‌های ایرانی داشت، به بهترین شکل ممکن نقش خودش را ایفا کرد.

اما ایران بازیکنانی مانند طارمی و سردار و جهانبخش و سایر لژیونرها را دارد که انصافا بهترین هستند.

بازیکنان خوب مهم‌ترین ابزار یک مربی برای پیاده کردن اهدافش محسوب می‌شوند. بازیکنانی که شما از آنها نام بردید جزو بهترین بازیکنان آسیا و حتی مطرح در اروپا هستند که باز هم جای پیشرفت و بزرگتر شدن دارند اما جمع کردن و هدایت آنها خصوصاً در مصاف‌های سخت بین‌المللی در کنار یکدیگر و نتیجه گرفتن با این همه ستاره به هنر مربی بازمی‌گردد که سرمربی تیم ملی به شکل خوبی از عهده‌اش برآمد و بهترین بهره را از توانایی‌های بازیکنانش گرفت.

شما همواره از نقش مربیان کروات در فوتبال ایران حرف زدید و به نظر باز هم روی این موضوع تأکید دارید.

من فکر می‌کنم مربیان کروات بزرگی مانند برانکو، ایویچ، استانکو و چند مربی دیگر در فوتبال باشگاهی و ملی ایران کار کردند که در نوع خود بیشترین تأثیر را روی فوتبال ایران و در رشد آن داشته‌اند.

در رابطه با باشگاه سابق‌تان پرسپولیس و یحیی که فعلاً استعفا داده چه نظری دارید؟

یحیی سه سال در فولاد و مدتی در پرسپولیس شاگردم بود. او بهترین است. به نظرم در شرایط فعلی بهتر از یحیی برای سرمربیگری پرسپولیس در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود.

به نظرتان قهرمانی ششم پرسپولیس شدنی است؟

چرا که نه؟! یحیی نشان داده بعد از برانکو بخوبی می‌تواند تیم پرسپولیس را هدایت کند و به نظرم با سرمربیگری یحیی حتماً پرسپولیس می‌تواند ششمین قهرمانی رویارویی‌اش را هم کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار