آقامیری در صحن شورا:

تهران 500 مجتمع پارکینگی کم دارد

تهران (پانا) -رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به این که در تهران 500 مجتمع پارکینگی کم دارد گفت که چنانچه هزینه پارک حاشیه‌ای بالا برود، اتفاق خوبی در حوزه ترافیک و آلودگی هوا در سطح شهر ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تهران 500 مجتمع پارکینگی کم دارد

سید محمد آقامیری در جریان بررسی تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه ای در چهل و سومین جلسه شورا اظهار داشت: انسان محوری یکی از موضوعات مدیریت شهری است که مورد پیگیری معاونت حمل و نقل شهرداری نیز هست. همچنین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در صحن شورا اشاره داشتند که در تهران 9 میلیون خودرو داریم که به اندازه جمعیت مردم تهران است. از همین روی باید پارک حاشیه ای را محل درآمد ببینیم.

وی در همین راستا افزود: شهرداری مالک خیابان هاست چراکه املاکی را خریداری می کند و خیابان می‏ سازد و باید از این کار عایدی داشته باشد. همچنین شهرداری برای تامین پارکینگ هم باید عایدی داشته باشد. در نتیجه باید هزینه وجود اتوموبیل در خیابان را بالا ببریم.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه در کشور ما اگر کسی خودروی خود را هشت صبح در خیابان نزدیک محل کارش پارک کند و 4 عصر آن را بردارد، مجبور به پرداخت 8 هزار تومان عوارض پارک حاشیه‏ ای است ادامه داد: این در حالی است که اگر بخواهد با اسنپ از منزل به محل کار برود حداقل 20 هزار تومان باید پرداخت کند که رفت و برگشت آن می‎شود 40 هزار تومان. طبیعتا" در چنین شرایطی پیداست که خودرو را به خیابان می آورد. از همین روست که اگر در گلوگاه‏های ترافیکی، پارکومتر نصب شود، افزایش هزینه پارک خودرو در خیابان، یکی از راه‏های کاهش ترافیک خواهد بود.

آقامیری در ادامه درخصوص پارکینگ‏های موجود در سطح شهر و در مقایسه آن با دیگر کشورها گفت: استاندارد جهانی پارکینگ ‏ها اینست که در هر کیلومتر مربع در مکان مسکونی، بصورت متوسط، 10 مجتمع پارکینگی است که حداقل 300 جای پارک دارد. اما در شهر تهران، در هر کیلومتر مربع، سه مجتمع پارکینگی وجود دارد که متاسفانه اکثرا خصوصی و متعلق به مجتمع‏ های تجاری هستند. در واقع در تهران 500 مجتمع پارکینگی کم داریم.

وی افزود: این درحالیست که مثلا در شهر سئول، در هر کیلومتر مربع، 10 مجتمع پارکینگی وجود دارد. در تورنتو در هر کیلومتر مربع، 12 مجتمع پارکنیگی وجود دارد. در بروکسل که یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد، برای هر کیلومتر مربع، 13 پارکینگ وجود دارد.

حجت‏ الاسلام آقامیری در همین راستا ادامه داد: علت تفاوت اینست که هزینه پارکینگ‏های عمومی این کشورها پایین است و هزینه پارک در سطح شهر بالاست، بنابراین به صرفه مردم است که خودروی خود را در پارکینگ عمومی پارک کنند.

وی تاکید کرد: حال اگر ما از این موضوع به نحو احسن استفاده کنیم و یک تصمیم شجاعانه بگیریم و هزینه پارک حاشیه ‏ای را بالا ببریم، اتفاق خوبی را در حوزه ترافیک و آلودگی هوا در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار