رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران

دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می‌توان محدودیت‌ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک یا سازمان محیط‌زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد

مهدی پیرهادی در جریان بررسی لایحه « تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک ، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1401، پیشنهاداتی ارایه کرد.

وی افزود: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد.

وی افزود: باید از طریق پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از میزان مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا گردد.

پیرهادی در ادامه پیشنهادات خود با بیان اینکه طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود، اظهار داشت: چند میلیون موتورسیکلت و خودرو سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که در سال‌های آینده مشکلات جدیدی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا میزان آلایندگی خودروهای فرسوده مشخص شود.

وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط‌زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار