مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا :

اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در شهر قم برگزار می شود

تبریز(پانا)- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به نقش شهدای روحانی در جنگ تحمیلی، از برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در شهر قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در شهر قم برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در اسفند ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی بر نقش روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرده و گفت: نقش شهدای روحانیت باید در دید مردم باشد چرا که وجود دو شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی، این نقش را برجسته می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره، برجسته کردن نقش شهدای روحانی برای عموم مردم است.

ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت

وی افزود: دشمن از پیروزی انقلاب تاکنون افکار و اندیشه مردم را نشانه گرفته که یکی از اصلی ترین اهداف آنان ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است.

نجفقلی زاده سرایی مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا را تبیین و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، تقویت و نهادینه سازی فرهنگ شهادت در جامعه و حوزه‌های علمیه، تجلیل از مقام شهدای روحانیت و تکریم از خانواده‌های شهدا برشمرد.

وی تحت تأثیر قرار دادن فضای عمومی کشور، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی چهره واقعی شهدای روحانی و نیز تبیین و تشریح جایگاه والای روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس را از دیگر اهداف این کنگره بیان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در پایان با اشاره به اقدامات انجام گرفته گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا در حوزه‌های علمیه، مستند سازی اطلاعات مربوط به شهدای روحانیت از جمله اقدامات انجام گرفته است که می‌توان از آن نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار