ابراهیم قاسمپور‌در گفت‌وگو با پانا

فدراسیون فوتبال از حالا باید به فکر جام جهانی باشد

تیم ملی ایران نشان داد در آسیا حرف اول را می‌زند

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران به مسئولان فدراسیون فوتبال توصیه کرد از همین الان برای آماده‌سازی تیم ملی در راستای حضور در جام جهانی 2022 برنامه‌ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فدراسیون فوتبال از حالا باید به فکر جام جهانی باشد

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و صعود به جام جهانی 2022 قطر گفت: «این صعود به دل همه ما نشست چرا که تیم ملی بدون مشکل و در شرایطی که سه بازی دیگر این تیم در مرحله مقدماتی باقی مانده به جام جهانی صعود کرد. نباید فراموش کنیم همین تیم در اولین بازی‌ها مقابل عراق و بحرین شکست خورد و حتی در خطر حذف از انتخابی جام جهانی قرار گرفت اما با تلاش کادر فنی و بازیکنان تیم توانستند جلوتر از همه تیم‌ها به جام جهانی صعود کنند؛ الان بازی‌های بعدی تیم ملی همگی جنبه تدارکاتی دارد و از این بابت باید خیلی خوشحال باشیم.»

وی ادامه داد: «تیم ملی ایران نشان داد در آسیا حرف اول را می‌زند و قوی‌ترین تیم آسیاست. البته تیم‌هایی که ایران با آنها همگروه بود جزء تیم‌های درجه دو قاره آسیا بودند و تنها کره جنوبی که اصلی‌ترین حریف ما محسوب می‌شد در این گروه قرار داشت. من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که تیم ملی توانست صعود راحت به جام جهانی داشته باشد تجربه بالای بازیکنان بود. آنها در بهترین تیم‌های اروپایی لژیونر هستند و تجربه خود را به تیم ملی انتقال داده‌اند. این موضوع سبب شد تا تیم چنین صعود راحتی داشته باشد. ما حتی در نیمکت تیم ملی هم بازیکنانی داریم که به لحاظ سطح فنی با بازیکنان داخل زمین تفاوت چندانی ندارند. این اولین بار است که تیم ملی تا به این اندازه بازیکن لژیونر در ترکیب خود داشته است.»

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در ادامه تاکید کرد: «البته در کنار سطح کیفی بازیکنان تیم ملی و حضورشان در اروپا نباید عملکرد دراگان اسکووچیچ را نادیده بگیریم؛ او نقش پررنگی در این موفقیت داشت. من بارها مخالفتم را با حضور او در تیم ملی نشان داده‌ام اما نباید بی انصافی کنیم و زمان موفقیت‌ها تاثیر او را فراموش کنیم. هر چند در این موفقیت خلاقیت و ضریب هوشی بازیکنان هم دخیل بوده است‌.»

قاسم‌پور در رابطه با عملکرد مهدی طارمی عنوان کرد: «طارمی نه تنها در این بازی بلکه در موقعیت‌های خیلی حساس دیگر نشان داده یک بازیکن شش دانگ است و تاثیرگذاری زیادی در بازی دارد. او با وجود اینکه مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت تا به تیم ملی برسد و حتی دچار خستگی هم شده بود اما باز هم خودش را نشان داد. او مقابل عراق با وجود اینکه سرحال نبود اما خیلی خوب ظاهر شد.»

کارشناس کشورمان در پایان درباره وضعیت تیم ملی پس از صعود به جام جهانی گفت: «بعد از اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد پرونده آن بسته شد و از حالا به بعد باید به تیم ملی و حضور در جام جهانی فکر کنیم. اگر قرار باشد فدراسیون همچنان با اسکووچیچ کار کند باید از همین فردا کار را شروع کند و از او برنامه بگیرد؛ اگر هم قصد تغییر سرمربی را دارند باید خیلی زود تصمیم بگیرند. متاسفانه یکی از مشکلات فوتبال ما نبود برنامه است و البته که بیشتر برنامه‌ها هم در دقیقه ۹۰ انجام می‌شود. بنابراین از همین حالا باید تصمیم بگیرند.‌ تیم ملی نیاز دارد با تیم‌های مطرح دنیا بازی کند؛ بنابراین فدراسیون برای این کار باید وقت و سرمایه‌گذاری کندو مسئولان هم باید از همین حالا به فکر باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار